دستگاه تایپ افکار ساخته شد

دستگاه تایپ افکار ساخته شد
شنبه 18 فروردين 1397 - 08:15

به تازگی دستگاه جدیدی برای خوانش مغز ساخته شده که افراد به کمک آن می توانند افکارشان را در رایانه تایپ کنند. صحت عملکرد این دستگاه ۹۰ درصد است.

العالم - گوناگون

محققان دستگاهی ساخته اند که می تواند با رصد سیگنال های عضلانی عصبی در صورت فرد جملات او را قبل از بیان شدن در رایانه تایپ کند.

به گزارش نیوساینتیست، به تازگی دستگاه جدیدی برای خوانش مغز ساخته شده که افراد به کمک آن می توانند افکارشان را در رایانه تایپ کنند. صحت عملکرد این دستگاه ۹۰ درصد است.

این دستگاه که AlterEgo نام گرفته به جای برقراری ارتباط با دستگاه های هوشمند در سکوت افکار کاربر را ترجمه می کند و به او قدرتی خارق العاده می دهد. هنگامیکه افراد تصمیم می گیرند جمله را به زبان بیاورند، مغز آنها سیگنالی به عضله های صورت می فرستد. این روند حتی بدون آنکه فرد کلامی بر زبان بیاورد انجام می شود.

دستگاه مذکور حسگرهایی دارد که ۷ بخش کلیدی صورت در گونه، فک و چانه را رصد می کنند و می تواند کلمات را شناسایی کنند.

شرکت های دیگر مانند Neuralink (متعلق به الون ماسک) مشغول ساختن دستگاه های مشابه هستند. محققان MIT دستگاه AlterEgo را ساخته اند که قابلیت شناسایی اعداد صفر تا ۹ و ۱۰۰ واژه را دارد.

آرناو کاپور سازنده این دستگاه می گوید: AlterEgo به کاربر قدرت خارق العاده می دهد. این سیستم در حقیقت یک گجت پوشیدنی است که یک سیستم رایانشی دارد و به طور مستقیم به یک برنامه متصل می شود. این برنامه قابلیت جستجو در گوگل را دارد.

الکترودهای موجود در دستگاه سیگنال های عصبی عضلانی در فک و صورت را رصد می کنند. این سیگنال ها زمانی ارسال می شوند که کاربر جمله ای را در ذهن خود بیان می کند. در مرحله بعد سیگنال ها به یک سیستم ماشین یادگیری ارائه می شوند که برای برقراری ارتباط میان سیگنال ها و واژه های خاصی آموزش دیده است.

این دستگاه شامل دو هدفون نیز است که ارتعاشات استخوان های صورت و گوش داخلی را منتقل می کنند.

این هدفون ها گوش را نمی پوشانند بنابراین کاربر می تواند بدون اختلال در فرایند محاوره، اطلاعات مورد نیازش را دریافت کند.

این دستگاه به کاربران اجازه می دهد بدون ردیابی با گوگل ارتباط برقرار کنند.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها