میزان کمک نقدی مردم به زلزله زدگان کرمانشاه مشخص شد

میزان کمک نقدی مردم به زلزله زدگان کرمانشاه مشخص شد
شنبه 18 فروردين 1397 - 11:10

دبیرکل جمعیت هلال احمر، میزان کمک های نقدی هموطنان برای مردم زلزله زده کرمانشاه را در حدود ۶۳ میلیارد تومان اعلام کرد.

العالم - ایران

محمود محمدی نسب در برنامه زنده صبح بخیر ایران با اشاره به حوادث گسترده سال گذشته و ماموریت های امدادی هلال احمر در پوشش این حوادث، گفت: سال ۹۶ سال پرحادثه ای بود بطوری از پوشش امدادی ریزش بهمن تا زلزله کرمانشاه، سقوط هواپیما و... در کارنامه فعالیت های جمعیت هلال احمر ثبت شد.

وی با اشاره به خدمات مستمر و روزانه جمعیت هلال احمر در داخل و خارج کشور خاطر نشان کرد: پوشش حوادث و سوانح در جاده ها در طول سال و یا پوشش امدادی و درمانی مراسم هاسسی مثل پیاده روی اربعین و یا حج جزو وظایف همیشکی جمعیت هلال احمر است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر وقوع زمین لرزه در کرمانشاه را بزرگترین حادثه سال ۹۶ برشمرد و افزود: این حادثه به لحاظ بزرگی و ابعاد دربرگیری نسبت به حوادث دیگر در اولویت قرار داشت بطوریکه بالغ بر ۱۹۲۰ شهر و روستا و ۱۰۰ هزار نفر متاثر از این زلزله شدند.

وی، جمعیت هلال احمر را اولین دستگاه امدادی حاضر در بحران هایی چون زلزله کرمانشاه دانست و خاطر نشان کرد: همدلی و همراهی مردم در زلزله کرمانشاه بی نظیر بود بطوریکه می توان گفت مردم در جمع آوری کمک های مردمی از جمعیت هلال احمر و سایر دستگاه ها جلوتر بودند و جا دارد به عنوان یک شهروند ایرانی از این همدلی و همراهی قدردانی کنم.

محمدی نسب در خصوص نحوه هزینه کمک های نقدی جمع آوری شده مردم نوعدوست برای هموطنان زلزله زده کرمانشاه، گفت: حدود ۶۳ میلیارد تومان میزان کمک نقدی است که به حساب های جمعیت هلال احمر واریز شده است و بخشی از آن به عنوان عیدی نقدی و بخشی از آن به خانواده هایی که عزیزی را از دست داده اند یا بعد از زلزله صاحب فرزند شده اند پرداخت و یا در حال پرداخت است. مقرر شده است بخش زیادی از این کمک ها نیز برای تهیه لوازم منزل و یا خرید کولر هزینه شود.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به فعالیت های جمعیت هلال احمر در ایام نوروز گفت: امسال ۱۵ درصد افزایش سفرهای جاده ای را شاهد بودیم و تلاش کردیم با تمهیداتی که از پیش اندیشیده شده بود خدماتی را به مردم ارائه دهیم تا شاهد سفرهای ایمن و راحت تری باشیم.

وی با تاکید بر اینکه بار اصلی خدمت رسانی و پوشش عملیات ها بر عهده داوطلبان جمعیت هلال احمر است که بی مزد و منت مشغول فعالیت اند افزود: در شرایط عادی جمعیت هلال احمر با ۵۳۱ پایگاه امدادی نسبت به پوشش امدادی حوادث اقدام می کند که در ایام نوروز تعداد این پایگاه بیش از دو برابر بود.

محمدی نسب با اشاره به فعالیت های فرهنگی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در پست های امینی و سلامت مسافران نوروزی در مبادی ورودی و خروجی شهرها افزود: طرح بهرفت(بهبود رفتارهای ترافیکی) از جمله طرح هایی بود که با استقبال چشمگیر مسئولان و مردم مواجه شد و از رئیس جمهوری تا وزرا و نمایندگان مجلس با امضای میثاق نامه به این کمپین پیوستند.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها