النهضه تونس: فلسطین در قلب ملتهای عرب قرار دارد

النهضه تونس: فلسطین در قلب ملتهای عرب قرار دارد
جمعه 23 تير 1391 - 13:58

يکي از رهبران مؤسس جنبش النهضه تونس، با تأکيد بر اهميت مسأله فلسطين براي ملتهاي عربي، نخستين كنفرانس علني اين جنبش را بعد از 40سال محروميت ، واقعه اي مهم در سطح جنبش ، كشور تونس و سراسر جهان عرب دانست.

شيخ "عبدالفتاح مورو" در گفت و گو با شبكه خبري العالم با تاكيد بر اهميت اين كنفرانس ، اظهار داشت: جنبش النهضه از 40 سال پیش تاكنون حق فعاليت  قانوني نداشته است و امسال براي نخستين بار است كه به اين حق خود مي رسد و به عنوان يك حزب رسمي سياسي ، كنفرانس برگزار مي كند.

وي افزود : جنبش النهضه در این مدت خالصانه از وطن دفاع كرد به همين علت است كه اكنون وطن، این جنبش را به رسميت مي شناسد و حقوقی برابر با حقوق دیگران برای آن  قائل است.

مورو با تاكيد بر اين كه در اين مقطع زماني ، جنبش النهضه امين مردم در خصوص تامين آزادي ها به شمار مي رود ، بر ضرورت تلاش براي برقراري عدالت و تامين آزادي براي مردم تونس تاكيد كرد.

مورو تأکید کرد: ما بايد به جريان هاي مختلف تونس اجازه اظهار نظر و گفت و گو بدهيم، و با فراهم کردن زمینه این امر، برای بر آورده کردن انتظارات مردم تلاش کنیم .

مورو خاطرنشان کرد: جنبش النهضه به عنوان نخستين جنبش در جهان عرب كه به شيوه دموكراتيك به قدرت رسیده است ، به خوبي مي داند كه چه بار سنگيني به دوش دارد.

وي پيام نهفته حضور خالد مشعل در نخستين كنگره علني اين جنبش را تاكيد بر اين مساله دانست كه مساله فلسطين در قلب توجه ملت هاي عرب است.

 

   19:12     



پربیننده ترین خبرها