امارات مانع بازگشت «منصور هادی» به «عدن» می‌شود

امارات مانع بازگشت «منصور هادی» به «عدن» می‌شود
شنبه 18 فروردين 1397 - 16:37

وزیر کشور دولت مستعفی یمن، اعلام کرد که امارات مانع بازگشت «عبد ربه منصور هادی» به عدن می‌شود.

العالم - یمن

«احمد المیسری»، وزیر کشور دولت مستعفی یمن که مقیم ریاض است، اعلام کرد که امارات مانع بازگشت عبد ربه منصور هادی به عدن می‌شود.

این خبر در حالی اعلام می‌شود که عربستان عملیات نظامی علیه یمن را که وارد چهارمین سال شده و بیش از ده هزار کشته بر جای گذاشته، به بهانه بازگرداندن منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی) به قدرت در یمن، آغاز کرده است.  

به گزارش الجزیره، المیسری در گفت‌وگو با رسانه های فرانسوی اظهار داشت: نبود منصور هادی دشواری‌های زیادی را برای دولت مشروع یمن ایجاد کرده است.

وی افزود: اختلاف بین منصور هادی و مقامات ابوظبی به حدی شدید است که امارات حضور رئیس جمهور یمن در عدن را غیر قابل قبول می‌داند.

وزیر کشور دولت مستعفی یمن تاکید کرد: مشکلات در عدن در زمینه امنیتی و نظارت ائتلاف عربی به قوت خود باقی است بخصوص که نیروهای اماراتی بندر، فرودگاه و ورودی‌ها و خروجی‌های شهر را تحت کنترل گرفتند.

المیسری گفت: ابزارهایی که در عدن برای مبارزه با تروریسم به کار گرفته می‌شود و در چارچوب عملیات نیروهای ائتلاف به فرماندهی عربستان است، درست نیست.

امارات شریک عربستان در جنگ علیه یمن است که وارد چهارمین سال خود شده و به گفته نهادهای بین المللی هزاران کشته برجای گذاشته است.

وی افزود: ائتلاف گروهی آموزش ندیده را مامور مبارزه با تروریسم کرده که دست به تعقیب و گریزهای کور و حملات خودسرانه و بی نتیجه می زنند.

در اواخر ماه گذشته صلاح الصیادی، وزیر مشاور دولت یمن تاکید کرد که هادی در ریاض تحت اقامت اجباری قرار دارد.

الصیادی که بعدا استعفا داد در اظهاراتی خبری درباره نتایج وخیم بازنگشتن منصور هادی به یمن هشدار داد.

همزمان عبدالعزیز جباری، معاون نخست وزیر یمن تاکید کرد که منصور هادی امکان بازگشت به یمن را ندارد.

وی ضمن ابراز امیدواری به برخورد محترمانه با منصور هادی خواهان بهبود رابطه بین دولت یمن و ائتلاف سعودی شد و گفت این رابطه نباید به شکل سرسپردگی باشد.

پربیننده ترین خبرها