روسیه از اس400 مستقر در کریمه رونمایی کرد

روسیه از اس400 مستقر در کریمه رونمایی کرد
شنبه 18 فروردين 1397 - 19:54

 نظامیان روسیه در آستانه روز نیروی پدافند هوایی از سامانه پدافند هوایی اس400 و سامانه دفاع هوایی پانتسیر - اس1 که پیشتر در شبه جزیره کریمه مستقر شده است، رونمایی کردند.

العالم - روسیه

به نقل از روزنامه ایزوستیا، مراسم رونمایی این سامانه های پدافند هوایی روز شنبه در شهر سواستوپول، یکی از بنادر شبه جزیره کریمه برگزار شد. 

سامانه زمین به هوای اس-400 در ابتدای سال جاری میلادی با هدف کنترل مرز کریمه با اوکراین در این شبه جزیره مستقر شد. 

مجموعه های پدافند موشکی اس 400 یا تریومف (در طبقه بندی ناتو اس.ای-21) پیشرفته ترین تسلیحات پدافند موشکی روسیه هستند که قادرند هواپیماها را تا برد 400 کیلومتری هدف قرار دهند و موشک های تاکتیکی تا شعاع 60 کیلومتری دارند. 

مسکو به تازگی این تسلیحات پیشرفته را به چین داده و با هند و ترکیه نیز برای فروش آن قرارداد امضا کرده است.

پانتسیر-اس1 ، یک سیستم پدافند هوایی متشکل از موشک زمین‌به‌هوا میان‌برد و توپ ضد هوایی است که در گزارش های ناتو از آن به نام سام-22 یاد شده است. 

همچنین رهگیری هدف در این سامانه توسط رادارهای آرایه فازی (جمع آثار امواج ارسال شده توسط مجموعه‌ای از آنتن‌ها ) صورت می گیرد و کشورهای امارات، سوریه، اردن، عراق، برزیل و الجزایر این سیستم را به قیمتی در حدود 25 میلیون دلار برای هر دستگاه خریداری کرده‌اند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین پیش از این هدف استقرار یک سامانه اس-400 دیگر در کریمه را حفظ امنیت این شبه جزیره عنوان کرده بود.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها