جنگ زرگری جدید علیه دولت سوریه با سناریوی تکراری حملات شیمیایی

جنگ زرگری جدید علیه دولت سوریه با سناریوی تکراری حملات شیمیایی
يکشنبه 19 فروردين 1397 - 02:09

عناصر تروریستی در پی پیشروی ارتش سوریه در شهر «دوما» واقع در غوطه شرقی دمشق و برای فرار از شکست در دوما و نجات تروریست‏ها، بار دیگر سناریوی کشتار غیرنظامیان سوری و حملات شیمیایی را اجرا و دولت سوریه را به انجام آن متهم کرده‌اند.

العالم-سوریه

تروریست‎های وابسته به گروهک «جیش الاسلام» مستقر در «دوما» واقع در غوطه شرقی، بامداد یکشنبه با هدف فرار از شکست در این شهر، اقدام به حمله شیمیایی کردند، اما برخی رسانه‌‏های غربی و عربی دولت سوریه را به دست داشتن در این حمله شیمیایی جدید متهم کرده‌اند.

معارضان سوری نیز پس از متهم کردن دولت سوریه به استفاده از گازهای سمی برای حمله به دوما، تصاویری جعلی از حادثه را در فضاهای مجازی منتشر کردند.

شبکه خبری اسکای نیوز به نقل از منابع وابسته به معارضان گزارش داد که در این حمله شیمیایی بیش از 100نفر از اهالی دوما که اغلب آنها زن و کودک هستند، کشته شده‎اند.

این حمله شیمیایی پس از پیشروی قابل ملاحظه نیروهای ارتش سوریه در دوما و غوطه شرقی دمشق و شکسته شدن خطوط دفاعی گروهک «جیش الاسلام» در صورت گرفته است.

خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» به نقل از یک منبع رسمی وابسته به دولت سوریه گفت که تروریست های جیش الاسلام در وضعیت فروپاشی در دوما قرار دارند، اما رسانه‎های وابسته به آنها با جعل اخبار مربوط به حملات شیمیایی تلاش می کنند مانع پیشروی نیروهای ارتش سوریه شوند.

منبع رسمی می گوید که ارتش سوریه که در حال پیشروی سریع در دوما و غوطه شرقی است، نیازی به استفاده از هیچ نوع مواد شیمیایی ندارد.

دوما در شرق دمشق، تنها شهری است که هنوز از حضور تروریست‌ها پاکسازی نشده و روند اخراج عناصر این گروهک که تحت حمایت عربستان سعودی قرار دارد، به دلیل اختلافات داخلی این گروهک به تعویق افتاده است. 

در نتیجه عملیات نظامی که ارتش سوریه از اوایل اسفند 1396 آغاز کرده است، مناطق غوطه شرقی دمشق جز شهر دوما به طور کامل از حضور افراد مسلح و گروههای تروریستی پاکسازی شده و دمشق برای ممانعت از خمپاره‌پراکنی تروریست‌ها، منتظر پاکسازی کامل دوما است. 

گروهک جیش الاسلام که مورد حمایت مالی و تسلیحاتی عربستان سعودی بوده و سرکرده‌های آن در ریاض مستقر هستند، از ابتدای عملیات ارتش سوریه در منطقه غوطه شرقی اعلام کرده بود که «هرگز» این منطقه را ترک نخواهد کرد.

 دولت سوریه همچنین در سال 2013 با همکاری روسیه و تحت نظارت کشورها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله آمریکا و سازمان ملل، تمام سلاح‌های شیمایی خود را نابود کرد.

 

 

 

پربیننده ترین خبرها