اتحادیه اروپا خواستار بررسی جنایات رژیم صهیونیستی درغزه شد

اتحادیه اروپا خواستار بررسی جنایات رژیم صهیونیستی درغزه شد
يکشنبه 19 فروردين 1397 - 06:38

سخنگوی اتحادیه اروپا در بیانیه ای درباره جنایات تازه رژیم صهیونیستی در غزه که به شهادت دستکم9 فلسطینی از جمله یک خبرنگار با جلیقه خبرنگاری منجر شد، خواستار بررسی این موضوع شد.

العالم-فلسطین

مایا کاسیانچیچ سخنگوی اتحادیه اروپا شنبه شب با صدور بیانیه ای اعلام کرد که  روز گذشته (جمعه) دستکم 9 فلسطینی از جمله یک خبرنگار که جلیقه با نشان خبرنگاری (PRESS) بر تن داشت در تیراندازی مستقیم اسرائیلی ها در غزه کشته و صدها تن نیز مجروح شدند.

بیانیه اتحادیه اروپا می افزاید: این مساله پرسش های جدی درباره متناسب بودن شدت عمل و کاربرد زور ایجاد می کند که این مساله باید مورد رسیدگی قرار گیرد. همچنین گزارشهای 'نیروهای دفاعی اسرائیل' مبنی بر پرتاب سنگ و بمب های آتش زا به سمت مواضع آنها نیز باید روشن شود.

سخنگوی اتحادیه اروپا در ادامه ضمن ابراز اندوه از دست رفتن جان انسان ها ، خواستار اجازه برای انتقال مجروحان به بیمارستان های خارج از غزه شده و می افزاید: اتحادیه اروپا درخواست قبلی خود برای نهایت خویشتنداری را مورد تاکید دوباره قرار می دهد. اکنون اولویت باید خودداری از تشدید تنش ها و از دست رفتن جان انسان ها باشد.

«یاسر مرتجی» خبرنگار 30 ساله فلسطینی بعد از ظهر جمعه در حالی که راهپیمایی غزه را پوشش خبری می داد، هدف گلوله ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفت و به شهادت رسید. با شهادت این روزنامه نگار فلسطینی شمار شهدای راهپیمایی مسالمت آمیز بازگشت که از جمعه هفته گذشته (10 فروردین) مصادف با 30 مارس همزمان با سالگرد روز زمین آغاز شد، تاکنون به 31 نفر افزایش یافته است. راهپیمایی روز گذشته فلسطینیان در غزه دست کم 10 شهید و یکهزار و 354زخمی بر جای گذاشت.

در پی جنایات رژیم صهیونیستی در جمعه هفته گذشته نیز فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای ضمن تاکید بر احترام به حق آزادی بیان و اجتماعات مردم فلسطین خواستار پایان محاصره غزه شده بود.

موگرینی در آن بیانیه تاکید کرد: رویدادهای غزه تاکیدی بر این مساله است که نبود فرآیند (مذاکرات صلح) راهکار محسوب نمی شود. راه حل سیاسی برای غزه و از سر گیری فوری مذاکرات صلح در جهت راه حل تاسیس دو کشور تنها راهی است که فلسطینی ها و اسرائیلی ها در صلح و امنیت در کنار هم زندگی کنند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها