ادعای معاون صدام: عربستان با توطئه روبه روست

ادعای معاون صدام: عربستان با توطئه روبه روست
يکشنبه 19 فروردين 1397 - 10:08

«عزت الدوری» معاون صدام دیکتاتور سابق عراق و سرکرده حزب بعث این کشور مدعی شد: عربستان با همان توطئه ای که عراق، لیبی و یمن با آن روبه رو شدند، مواجه می باشد.

العالم- عراق 

وی با انتشار یک فایل صوتی به مناسبت هفتاد و یکمین سالگرد تأسیس حزب بعث عراق، مدعی شد که کشورهای حاشیه خلیج فارس هم اکنون در معرض یک توطئه آمریکایی و ایرانی همانند عراق برای تجزیه قرار دارند!.
وی در سخنان خود هیچگونه اشاره ای به تجاوز هشت ساله رژیم بعث عراق به ایران که با حمایت های همه جانبه آمریکا، عربستان و شماری دیگر از کشورهای غربی - عربی صورت گرفت و موجب خسارت های جانی و مالی فراوان به هر دو کشور مسلمان ایران و عراق شد، نکرد.
وی که در زمان تجاوز سال 1391 رژیم بعث عراق به کشورهای کویت و عربستان جانشین دیکتاتور این کشور بود از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس خواست تا مشکلات فیمابین خود را حل کنند.
الدوری در خصوص تهدیدات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا علیه ایران نیز گفت: ترامپ تا روز قیامت به ایران حمله نخواهد کرد. 
وی همچنین دولت عراق را به اعلام جنگ تهدید کرد.
سرکرده حزب منحله بعث عراق مدعی شد: در صورت عدم آزادی تمام بازداشت شدگان عراقی و اموال عوامل رژیم سابق این کشور و لغو قوانین علیه حزب بعث، منافع ایران و کشورهای خارجی حامی دولت بغداد را هدف قرار می دهد.
اخبار ضد و نقیضی درباره کشته شدن عزت الدوری در استان صلاح الدین در شمال عراق وجود دارد، اما گاها فایل های صوتی از وی منتشر می شود. 
وی در سال1391 پس از گذشت بیش از 9 سال زندگی در خفا، ناگهان در مقابل دوربین قرار گرفت و بیانیه ای را در حمایت از سلفی گری و وهابیون تندرو منطقه و شاه عربستان خواند و ضمن حمله به جمهوری اسلامی ایران و شیعیان، از آنچه آن را 'انقلاب مردم سوریه' می‌خواند، تمجید کرد. 
الدوری پس از بر عهده گرفتن مناصب متعدد در حزب (منحله) بعث عراق و دولت این کشور پس از کودتای جولای 1968 از جمله وزارت کشاورزی و وزارت صنایع، به مراتب بالای سیاسی در این حزب رسید و به عنوان معاون صدام در ریاست شورای رهبری انقلاب و نفر دوم حکومت عراق انتخاب شد. 
عده بسیاری از جمله 'جلال طالبانی' رئیس‌جمهوری سابق عراق معتقد بودند که وی در یمن به سر می‌برد. یک منبع خبری یمنی نیز با تأکید بر حضور عزت ابراهیم در یمن و با اشاره به روابط دیرینه وی و صدام با 'علی عبدالله صالح' که سال‌ها عضو حزب سوسیالیست بعث عربی یمن بود، از اختفای وی در این کشور خبر داده است، اما هنوز اطلاع دقیقی از مکان اختفای وی وجود ندارد.

ایرنا 

پربیننده ترین خبرها