برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در پاریس

برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در پاریس
يکشنبه 19 فروردين 1397 - 12:04

هفته فرهنگی اصفهان در محل مجلس ملی فرانسه در پاریس آغاز به کار کرد.

العالم- ایران/ سیاسی 

 مراسم افتتاحیه هفته فرهنگی اصفهان در پاریس روز گذشته (شنبه) ١٨ فروردین 1397 با حضور هیأت اعزامی از استان اصفهان به ریاست قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان، «ابوالقاسم دلفی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه، خانم «دلفین او» رئیس گروه دوستی پارلمانی 2 کشور در مجلس ملی فرانسه و شماری از مقامات و شخصیت‌های فرانسوی و نمایندگان مجلس ملی و سنای این کشور و جمع زیادی از ایرانیان مقیم فرانسه و علاقه‌مندان به فرهنگ ایران در محل مجلس ملی فرانسه در پاریس برگزار شد.
  در ابتدای مراسم خانم «دلفین او» رئیس گروه دوستی در مجلس ملی طی سخنانی با اشاره به نقاط مشترک فراوان 2 کشور اظهار داشت: برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در کنار افتتاح موزه لوور در تهران در جریان سفر اخیر وزیر خارجه این کشور به تهران و موزه امپراطوری گل‌های سرخ در شهر لانس فرانسه که با حضور وزیر فرهنگ فرانسه برگزار شد، از رویداهای مهم فرهنگی اخیر بین 2 کشور است.

وی هدف و علت حمایت از این رویدادهای فرهنگی از جمله هفته فرهنگی اصفهان  را شناخت بهتر 2 ملت از یگدیگر و ثبات در روابط فرهنگی خواند.

ابوالقاسم دلفی سفیر کشورمان نیز در سخنرانی افتتاحیه خود در این مراسم با اشاره به قدمت تاریخی روابط 2 کشور اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و فرانسه در عرصه‌های فرهنگی، علمی و دانشگاهی و همچنین اقتصادی و تجاری از جمله توریسم از ظرفیت‌های زیادی برخوردارند و همکاری خوبی طی سال‌های اخیر در زمینه‌های علمی و دانشگاهی و فرهنگی بین 2 کشور وجود داشته است.
 وی با اشاره به استقبال از حضور حضرت امام خمینی (ره) در نوفل لوشاتو در دوران انقلاب اسلامی توسط مردم فرانسه و حمایت‌های دولتمردان 2 کشور از فعالیت های مشترک فرهنگی از جمله برنامه هفته فرهنگی اصفهان در پاریس افزود: تحولات سیاسی و اقتصادی در روابط 2 کشور بعد از دوره برجام از جمله سفر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاریس و افزایش سطح مبادلات اقتصادی 2 کشور نزدیک به چهار میلیارد یورو در سال 2017 نشان دهنده این است که روابط 2 کشور در مسیر صحیح قرار دارد.
 در ادامه جلسه قدرت الله نوروزی ، شهردار اصفهان نیز اظهار داشت: اصفهان و پاریس به عنوان شهرهایی که یادگارهای تاریخی فراوان و ماندگاری را در خود جای داده‌اند می‌توانند با استفاده از این پشتوانه‌ها و در سایه الگویی از روابط بین 2 فرهنگ که تعمیق کننده اقتصاد شهری نیز باشد ،در مسیر توسعه شهری پایدار و نوین و محقق ساختن شرایط زیست محیطی مناسب همکاری کنند.

وی آمادگی شهر اصفهان را برای همکاری در زمینه‌های اقتصاد شهری پایدار و گسترش مراودات فرهنگی اعلام کرد.
 سهل آبادی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این مراسم ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری استان اصفهان از جمله ساخت صنایع دستی متنوع، صنعت نساجی، معادن و گردشگری، مشارکت و حضور چشمگیر زنان در مجلس و عرصه‌های مختلف جامعه ایرانی و همزیستی اقلیت‌های مختلف را تشریح کرد.
 براساس این گزارش، هفته فرهنگی اصفهان با برنامه‌های متنوع متشکل از برگزاری نمایشگاه‌هایی از صنایع دستی و هنرهای اصفهان، موسیقی و ...  به مدت یک هفته از تاریخ 18 فروردین لغایت 24 فروردین در پاریس در حال برگزاری است.

پربیننده ترین خبرها