جرمی کوربین: کشتار مردم غزه اقدامی غیرانسانی است/ تظاهرات در لندن+تصاویر

جرمی کوربین: کشتار مردم غزه اقدامی غیرانسانی است/ تظاهرات در لندن+تصاویر
يکشنبه 19 فروردين 1397 - 12:26

رهبر اپوزیسیون انگلیس در اعتراض به کشتار غیرنظامیان غیرمسلح فلسطینی به دست صهیونیست‌ها، خواستار همکاری دولت انگلیس برای بررسی این اتفاقات شد.

العالم ـ اروپا

«جرمی کوربین» رهبر حزب اپوزیسیون انگلیس شنبه عصر (دیروز) با شرکت  در تظاهرات مردمی در لندن برای حمایت از مردم فلسطین، از اقدام رژیم صهیونیستی و کشتار حداقل ۲۷ فلسطینی غیرمسلح به شدت انتقاد کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، کوربین در جمع تظاهرکنندگان در مقابل داونینگ استریت (مقر پارلمان و دولت انگلیس) از سکوت قدرت‌های جهانی در قبال اقدامات غیرانسانی و غیرقانونی رژیم صهیونیستی، انتقاد کرد. 

رهبر اپوزیسیون انگلیس از «ترزا می» نخست وزیر این کشور خواست از درخواست سازمان ملل برای انجام تحقیقات مستقل بین‌المللی درباره شلیک نظامیان صهیونیست به غیرنظامیان غیرمسلح فلسطینی، حمایت کند. 

به گزارش فارس، وی در بیانیه‌ای ضمن حمایت از مردم غزه گفت، اکثر مردم نوار غزه یک دهه است که با محاصره و عدم دستیابی به حقوق انسانی و سیاسی مواجه شده‌اند. کوربین افزود «آن‌ها حق اعتراض به شرایط وحشتناک خود و ادامه حصر و محاصره سرزمین فلسطین را دارند و [آن‌ها حق اعتراض] برای حمایت از حقوق خود و بازگشت به خانه‌هایشان را دارند». 

کوربین تصریح کرد، گشودن آتش بر روی جمعیتی غیرمسلح، اقدامی غیرقانونی و غیرانسانی است و نمی‌توان آن را تحمل کرد. وی خاطر نشان کرد، دولت انگلیس باید فروش تسلیحاتی را که ممکن است در نقض حقوق بشر استفاده شوند، بررسی کند. 

در این اعتراض مردمی، تعداد زیادی در حمایت از توقف کشتار مردم فلسطین، در مقابل مقر پارلمان انگلیس در لندن تجمع کردند.

 

 

 

پربیننده ترین خبرها