دهها سودانی مزدور عربستان در یمن کشته شدند

دهها سودانی مزدور عربستان در یمن کشته شدند
يکشنبه 19 فروردين 1397 - 13:04

دهها سودانی مزدور عربستان که در جنگ علیه مردم یمن شرکت دارند، در شمال این کشور به هلاکت رسیدند.

العالم ـ یمن

شبکه تلویزیونی المسیره یمن گزارش داده، رزمندگان یمنی طی عملیاتی در نزدیکی شهر میدی، با استفاده از کمین و تک تیراندازها به مزدوران متجاوز سودانی وابسته به آل سعود حمله کردند.
المسیره با پخش صحنه هایی از این عملیات از آن به عنوان "شکست پیشروی عناصر سودانی در صحرای میدی" نام برده است.
شبکه المسیره در این صحنه ها بخشی از کشته های مزدوران سودانی و تانک های منهدم شده آنها توسط ارتش و کمیته های مردمی یمن را به نمایش گذاشت.
یکی از افسران یمنی شرکت کننده در این عملیات در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه خاطرنشان کرد: نیروهای مردمی یمن عناصر سودانی را به سمت نقاطی که رزمندگان یمنی در آنها موضع گرفته و مخفی شده بودند، سوق دادند به گونه ای که عناصر مزبور در تیررس این نیروها قرار گرفته و به هلاکت رسیدند. 
به گزارش ایرنا، عربستان همراه با آمریکا، امارات، بحرین، کویت و سودان از ششم فروردین 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن 'عبدربه منصور هادی' رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت کرد. 
کشورهای همپیمان عرب عربستان در این جنگ به دنبال مشاهده بی نتیجه بودن آن به تدریج خود را از ائتلاف عربی - آمریکایی کنار کشیدند و فقط امارات و به دلیل داشتن اهداف توسعه طلبانه و طمع ورزی های خاص خود در یمن به حضور نظامی اش در این جنگ تا به امروز ادامه داده است. 
این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشته و زخمی شدن ده ها هزار یمنی و همچنین آواره شدن میلیون ها تن از شهروندان محروم و فقیر و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است. 
نکته قابل تامل این که عربستان در تجاوز خود علیه یمن از حمایت های مستقیم و غیرمستقیم نظامی، سیاسی، امنیتی و اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی بهره مند است.
وزارت دفاع یمن در روز یکشنبه سوم دی ماه 96 گزارشی از تلفات ارتش متجاوز سعودی در هزارمین روز تجاوز به یمن منتشر کرد.
این گزارش از انهدام 1200 تانک و خودروی زرهی، 12 بالگرد آپاچی، 5 جنگنده اف 16 و بیش از 20 هواپیمای جاسوسی و هدف قرار گرفتن 10 کشتی، ناوچه و قایق های جنگی متجاوزان سعودی - عربی در دریای سرخ خبر داد و طی همین مدت در عمق خاک عربستان دهها پایگاه در نجران، جیزان و عسیر هدف رزمندگان یمنی قرار گرفته و منهدم شد.

پربیننده ترین خبرها