رئیس پارلمان اردن:

خواهان بازگشت سوریه به اتحادیه عرب هستیم/ روابط ایران و اردن قطع نشده است

خواهان بازگشت سوریه به اتحادیه عرب هستیم/ روابط ایران و اردن قطع نشده است
يکشنبه 19 فروردين 1397 - 14:47

رئیس پارلمان اردن از وجود هماهنگی امنیتی بین این کشور و سوریه خبر داد و ابراز امیدواری کرد به زودی روابط ۲ کشور به وضعیت قبل از بحران سوریه بازگردد.

العالم _ اردن

«عاطف الطراونه» رئیس پارلمان اردن گفت که هماهنگی امنیتی بین اردن و سوریه برای تأمین امنیت مرزهای مشترک وجود دارد.

الطراونه اظهار داشت که پارلمان اردن به نقش عربی خود عمل می‌کند و از هیچ تلاشی برای گردهم آوردن پارلمان‌های عربی اعم از سوریه و غیره دریغ نمی‌کند.

رئیس پارلمان اردن در مصاحبه با روزنامه مصری «الیوم‌السابع» گفت که سوریه همسایه اردن است و وجوه مشترک بین مردم شمال اردن و جنوب سوریه به دلیل خویشاوندی و پیوند بین ساکنان این دو منطقه وجود دارد و ما امیدوار هستیم همه چیز به روال سابق خود بازگردد.

خواهان بازگشت سوریه به اتحادیه عرب هستیم

الطراونه با اشاره به اینکه اردن در سیاست داخلی سوریه دخالت نکرده است، تصریح کرد که موافق بازگشت اردن به اتحادیه عرب هستیم.

وی افزود که طرد یک کشور در نتیجه وجود اختلافات سیاسی جایز نیست و ما موافق بازگشت سوریه و هر کشور عربی دیگر به کرسی خود در اتحادیه عرب هستیم زیرا ما به پراکندگی نیاز نداریم بلکه به وحدت و اتحاد صفوف نیاز داریم.

امان قادر است از مرزهای خود حمایت کند

رئیس پارلمان اردن در پاسخ به سوالی درباره هماهنگی بین اردن، سوریه، روسیه و آمریکا برای تضمین آتش‌بس در مرز شمالی اردن اظهار داشت که هماهنگی امنیتی همچنان ادامه دارد و امان قادر است از مرزهای خود حمایت کند همچنانکه در دوره‌های بسیار سخت‌تر و دشوارتر نیز این کار را انجام داده است.

الطراونه تأکید کرد که مصلحت اردن در هماهنگی با هر طرفی است که به تأمین امنیت مرزهای آن کمک کند و جنوب سوریه نیز منطقه امنی است و همانند گذشته تجاوزات در آن مشاهده نمی‌شود.

وی به تلاش‌های ارتش اردن برای حمایت از مرزهای این کشور اشاره کرد و افزود که اردن برای حل مشکلات آوارگان سوری نیز راه‌حل‌هایی اندیشید همچنانکه اردن میزبان دو میلیون و ۳۰۰ هزار آواره سوری است بدون آنکه قطره خونی در مرزهای آن ریخته شود.

روابط اردن با ایران ابدا قطع نشده است

رئیس پارلمان اردن در پاسخ به سوالی درباره روابط ایران و اردن نیز گفت: «روابط دو کشور به طور عملی و مستقیم قطع نشده است و من دو بار به تهران سفر کرده و با هیأت‌های ایرانی در محافل بین‌المللی نیز دیدار کرده‌ام اما قضیه مربوط به هدف قرار دادن عمق استراتژیک در خلیج فارس است که در این قضیه با هیچ طرفی چه ایران و یا غیره تعارف نداریم و استثناء قائل نیستیم اما با این حال اردن تا زمانیکه خصومتی وجود ندارد حق دارد با ایران ارتباط داشته باشد همچنانکه برادران ما در خلیج فارس نیز دفاتر نمایندگی دیپلماتیک در تهران دارند.»

پربیننده ترین خبرها