اولین پیام مستقیم کره شمالی و آمریکا رد و بدل شد

اولین پیام مستقیم کره شمالی و آمریکا رد و بدل شد
دوشنبه 20 فروردين 1397 - 08:18

خبرها از رد و بدل شدن اولین پیام مستقیم بین کره شمالی و آمریکا حکایت دارد که طی آن پیونگ یانگ اعلام کرده آماده است در مورد عاری سازی هسته ای شبه جزیره کره گفت و گو کند.

العالم ـ آسیا

یک مقام آمریکایی که خواسته نامش فاش نشود، به خبرگزاری رویترز گفته، مقام های آمریکا و کره شمالی اخیرا تماس های محرمانه ای برقرار کرده اند. در جریان این تماس ها، پیونگ یانگ مستقیما اعلام کرده که علاقمند به برگزاری دیدار میان دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی است.
به گفته این مقام آگاه، پیونگ یانگ گفته که حاضر است هنگام دیدار کیم و ترامپ در خصوص عاری سازی هسته ای شبه جزیره کره گفت و گو کند.

مذاکرات محرمانه 

پیش از این چند مقام دولتی آمریکایی شنبه (18 فروردین ماه) در گفت وگو با سی. ان. ان.، از گفت‌وگوهای محرمانه میان مقامات آمریکا و کره شمالی برای آماده کردن زمینه دیدار رهبران دو طرف خبر داده بودند.

اواسط اسفند ماه 1396 «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، دعوت «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی برای دیدار دوجانبه را قبول کرد؛ گفته می‌شود که طرف کره‌ای، پیش‌شرط آمریکا برای توقف آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی را پذیرفته است.

کره شمالی خواستار برگزاری دیدار رهبر این کشور با ترامپ در «پیونگ یانگ» است اما هنوز مشخص نیست کاخ سفید با این خواسته موافقت کند یا این که مکان ثالثی را پیشنهاد دهد. «اولا ‌باتور» پایتخت کشور مغولستان یکی از گزینه های احتمالی برای این دیدار است.
کره شمالی و آمریکا تا پیش ازاین تماسی با هم نداشتند و پیونگ یانگ تنها از طریق کره جنوبی بود که برای دیدار با ترامپ اعلام آمادگی کرده بود. 

هیئت‌هایی از مقامات کره جنوبی و کره شمالی روز پنجشنبه (9 فروردین ماه 1396)  اعلام کرده بودند که دیدار رهبران دو کشور روز جمعه (10 اردیبهشت/ ٢٧ آوریل) برگزار خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها