درجمع خبرنگاران اعلام شد؛

اهداف ظریف در سفر به آفریقا و آمریکای جنوبی

اهداف ظریف در سفر به آفریقا و آمریکای جنوبی
دوشنبه 20 فروردين 1397 - 10:34

وزیر امور خارجه اهداف سفر خود به چهار کشور آفریقایی و آمریکای جنوبی را تشریح کرد.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

محمدجواد ظریف در نخستین مرحله از سفر دوره ای خود به آفریقا و آمریکای جنوبی بامداد امروز (دوشنبه) وارد سنگال شد.

در جمع خبرنگاران با تشریح اهداف سفر خود به چهار کشور آفریقایی و آمریکای جنوبی اظهارداشت: در این سفر که هیاتی بزرگ از مدیران بخش های خصوصی و دولتی حضور دارند، تقویت روابط دوجانبه و تقویت روابط اقتصادی در دستور کار قرار دارد.

وزیر امور خارجه بر توسعه روابط اقتصادی با سنگال تاکید و خاطرنشان کرد، جمهوری اسلامی ایران صادرات محصولات و کالاهای غیرنفتی و خدمات فنی - مهندسی به این کشور را دنبال می‌کند. 
رییس دستگاه دیپلماسی ایران با بیان این که در بخش اقتصادی روابط خوبی با سنگال داریم، تصریح کرد: در این سفر علاوه بر گفت‌وگوهای سیاسی و منطقه‌ای با مقامات این کشور به عنوان یک کشور مهم در منطقه آفریقای فرانکوفون برای گسترش روابط اقتصادی رایزنی می شود.
ظریف یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در بخش خودروسازی در سنگال حضور خوبی دارد ، همچنین زمینه‌های اقتصادی بسیار مناسبی در این کشور وجود دارد که امیدوارم بتوانیم بستر صادرات غیرنفتی و صادرات خدمات فنی - مهندسی به سنگال و دیگر کشورها را در این سفر نهایی کنیم.
به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه عصر یکشنبه تهران را به مقصد سنگال ترک کرد و قرار است در ادامه به کشور های به برزیل، اروگوئه و نامیبیا سفر کند.

پربیننده ترین خبرها