مک‌کین از ترامپ خواست دوباره به سوریه حمله کند

مک‌کین از ترامپ خواست دوباره به سوریه حمله کند
دوشنبه 20 فروردين 1397 - 11:57

سناتور ارشد آمریکا در بیانیه‌ای از رئیس‌جمهور این کشور خواست همانند سال گذشته به بهانه ادعایی حمله شیمیایی در سوریه به مواضع دولت این کشور حمله کند.

العالم ـ آمریکا

«جان مک کین»، رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا در بیانیه‌ای از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور خواسته بار دیگر همانند سال گذشته سوریه را هدف حمله قرار دهد. 

اقدام مک کین در حالی است که وزارت دفاع روسیه ادعاهای مطرح شده درباره استفاده دمشق از تسلیحات شیمیایی در دومای غوطه شرقی را رد کرده است.

پس از هشدار روسیه درباره قصد تروریست‌ها برای حمله شیمیایی به دوما در غوطه شرقی، بامداد روز یکشنبه(19 فروردین ماه) این حمله رخ داد که تاکنون 150 غیرنظامی کشته و صدها غیرنظامی دیگر مجروح شده‌اند.

سناتور ارشد آمریکایی در بیانیه‌ای نوشته خاطرنشان کرده، «رئیس‌جمهور ترامپ هفته گذشته پیام‌هایی به دنیا درباره خروج زودهنگام از سوریه ارسال کرد.»

او با بیان ادعاهای تأییدنشده حمله شیمیایی ادعایی در منطقه «دوما» در سوریه را به طرح ترامپ برای خروج از این کشور جنگ‌زده مرتبط کرده و اتهاماتی هم علیه ایران و روسیه مطرح کرده است. 

«بشار اسد و حامیان او در روسیه و ایران پیام ترامپ را شنیده‌اند و اسد که به دلیل اهمال آمریکا جسارت پیدا کرده، یک حمله شیمیایی دیگر علیه مردان، زنان و کودکان بی‌گناه  راه انداخته است.»

به  گزارش تسنیم، مک‌کین با یادآوری حمله سال پیش دولت آمریکا به پایگاه هوایی «الشعیرات» در سوریه به بهانه ادعایی حمله سوریه خاطرنشان کرده است: «ترامپ سال گذشته پاسخ قاطعی به استفاده اسد از سلاح‌های شیمیایی داد. او باید بار دیگر این کار را انجام دهد و به بشار اسد نشان بدهد که اسد برای جنایت‌های جنگی خود هزینه پرداخت خواهد کرد.»

به دنبال حمله شیمیایی در  منطقه دوما در غوطه شرقی سوریه، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه بکار گیری اینگونه سلاح ها توسط هر طرف و در هر جای جهان را به شدت محکوم و در همین حال خاطرنشان کرد که ادعای کاربرد سلاح شیمیایی در شهر دوما توسط ارتش سوریه با واقعیت های موجود همخوانی ندارد. 

پربیننده ترین خبرها