جزئیاتی جدید از زبان خبرنگار العالم؛

در فرودگاه تیفور سوریه چه اتفاقی افتاد؟ + فیلم

دوشنبه 20 فروردين 1397 - 13:55

خبرنگار العالم گفت موشک هایی که صبح امروز فرودگاه نظامی تیفور را هدف گرفتند، اسرائیلی بودند. وی گفت پدافند هوایی سوریه این موشک ها را رهگیری کرده و 8 فروند آن را منهدم کرده است.

العالم - سوریه

دارین فضل، خبرنگار العالم اندکی قبل در بخش خبری العالم گفت: پدافند هوایی ارتش سوریه تعدادی از موشک ها را که به سمت فرودگاه نظامی تیفور شلیک شده بودند رهگیری کرده و 8 فروند از آنها را منهدم کرده است.

وی افزود: بر اساس اطلاعات میدانی مربوط به این تجاوز که ساعت 4 و نیم صبح صورت گرفت، رژیم اسرائیل عامل این تجاوز است.

خبرنگار العالم در سوریه خاطرنشان کرد که در این حمله چند نفر به شهادت رسیده یا مجروح شدند کما اینکه همزمان با این حمله، جنگنده های اسرائیلی به حریم هوایی لبنان نیز تجاوز کردند.

وی تصریح کرد که این تجاوزها در این مقطع زمانی با توجه به ارتباط تنگاتنگ بین جیش الاسلام و عربستان و رژیم صهیونیستی، به منظور اختلال در روند خروج تروریست های جیش الاسلام از دوما در غوطه شرقی صورت گرفته است.

وی گفت فرودگاه التیفور به دلیل اهمیت راهبردی برای پشتیبانی عملیات ارتش سوریه و هم پیمانانش در جنگ، دو ماه قبل نیز مورد حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفته بود.

دارین فضل در ادامه گفت: این فرودگاه به دلیل نزدیک بودن به مرزهای عراق از اهمیت امنیتی و راهبردی برخوردار است. این فرودگاه، از مساحت جغرافیایی وسیعی نیز برخوردار بوده و پایگاه راهبردی ارتش سوریه و هم پیمانانش در کل منطقه مرکزی سوریه به حساب می آید.

208

پربیننده ترین خبرها