نشریه آمریکایی: تهدیدهای ترامپ علیه سوریه عملی نیست

نشریه آمریکایی: تهدیدهای ترامپ علیه سوریه عملی نیست
دوشنبه 20 فروردين 1397 - 13:55

نشریه آمریکایی نیویورکر با انتشار گزارشی دلایل عملی نبودن تهدیدهای رئیس‌جمهور آمریکا برای تحمیل هزینه‌های سنگین به سوریه را تشریح کرده است.

العالم ـ آمریکا

«رابین رایت»، تحلیلگر نشریه «نیویورکر» تهدیدهای روز گذشته (یکشنبه) «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای تحمیل هزینه سنگین به دولت «بشار اسد»، رئیس‌جمهور سوریه را عاری از حقیقت دانسته است. 

وی نوشته، « روز یکشنبه رئیس‌جمهور ترامپ در توئیتر خشم خود را از "جنایتی" که آن را  "کوته‌بینانه" و "بیمارگون" نامید، ابراز کرد. او با لحنی بی‌سابقه به پوتین و ایران بابت حمایت از "اسدِ حیوان" تاخت.» 

ترامپ در یکی دیگر از تهدیدهای خود هشدار داد که حمله شیمیایی ادعایی در شهر «دوما» در نزدیکی غوطه شرقی بهای سنگینی در پی خواهد داشت. دولت‌های اروپایی هم با پیروی از این رویه خواستار برگزاری نشست فوری شورای امنیت شده اند.

«رابین رایت» درباره این تهدید نوشته است، «اما، برای آمریکا مواضع اندکی در سوریه [برای هدف قرار دادن] وجود دارد که روسیه و ایران با توجه به حضور پررنگ‌ترشان در آن کشور قادر به بازسازی آن نباشند. بعد از حمله ترامپ با موشک‌های کروز به یک فرودگاه سوریه در بهار سال گذشته، فرماندار محلی اعلام کرد که خسارت‌ها جبران شده‌اند و پروازها چند روز بعد از حمله از سر گرفته شده‌اند.»

به گزارش تسنیم، وی در ادامه این تحلیل خاطرنشان کرده، «حقیقت این است که احتمال اندکی وجود دارد که بتوان تغییر شگرفی در موازنه نظامی در عرصه میدانی جنگ سوریه یا در نتیجه نهایی آن پدید آورد.»

تحلیلگر نیویورکر می‌نویسد، «حکومت سوریه، با کمک نیروی هوایی روسیه و نیروی انسانی ایران و حزب‌الله سرزمین‌های بسیار زیادی از جمله اکثر شهرهای اصلی سوریه را بازپس گرفته و طی سال گذشته، سرزمین‌های بازپس‌گرفته شده را به هم متصل کرده تا یک منطقه کلی با قابلیت‌های بیشتر برای کنترل به وجود بیاورد. علاوه بر این، بسیاری از نیروهای معارضه، از جمله معارضان مستقر در دوما و غوطه شرقی با چشم‌اندازهای بعیدی برای پیروزی مواجه هستند.»

پربیننده ترین خبرها