تهیه پیش نویس طرح دو فوریتی کاهش قیمت دلار

تهیه پیش نویس طرح دو فوریتی کاهش قیمت دلار
دوشنبه 20 فروردين 1397 - 16:04

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از تهیه پیش نویس طرحی دو فوریتی با هدف کاهش نرخ ارز و کنترل بازار خبر داد.

العالم - ایران / اقتصادی

رحیم زارع گفت: اگر جلسه عصر امروز دوشنبه کمیسیون اقتصادی مجلس با وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی برای بررسی تحولات اخیر بازار ارز به نتیجه مشخصی نرسد، این طرح با دوفوریت به مجلس ارائه خواهد شد.

نماینده مردم آباده با بیان اینکه نوسانات اخیر بازار ارز نتیجه تصمیمات بانک مرکزی و مدیریت نادرست بازاراست گفت: ما از نظرمنابع ارزی مشکلی نداریم و درحال حاضر عرضه ارز به بازار بیشتر از حجم تقاضاست با این وجود پول ملی در چند روز اخیر نزدیک به چهل درصد ارزش خود را ازدست داده که این مسئله ناشی از عدم مدیریت بازار ارز است.

وی افزود: بانک مرکزی در چند سال اخیر تنها از طریق چند صرافی منتخب خود ارز به بازار تزریق می کند که این مسئله موجب بروز نوعی انحصار در بازار ارز شده است .

وی با بیان اینکه در صورت عدم کنترل بازار ارز ، بی ثباتی در حوزه های تولید و سرمایه گذاری حادث و در صورت تداوم آن ، آثار منفی زیادی به همراه خواهد داشت افزود: ادامه این شرایط هم به ضرر تولید، هم به زیان بخش خدمات است وموجب بالا رفتن قیمت تمام شده خواهد شد که دود آن به چشم مردم خواهد رفت ،به همین منظور اگر در جلسه امروز با رئیس کل بانک مرکزی به نتیجه مشخصی نرسیم ، با وضع قانونی در مجلس دولت را مکلف به اتخاذ برخی تصمیم ها خواهیم کرد تا نرخ ارز کاهش یابد و ثبات به بازار ارز باز گردد.

وی با تاکید براینکه مجلس هم با تعیین دستوری نرخ ارز موافق نیست گفت: اما مدیریت نادرست بازار ارز ما را ناچار ساخته در این زمینه ورود کنیم تا ثبات به بازار بازگردد.

زارع با تاکید براینکه ماهم از محدودیت های ناشی از تحریم ها باخبریم گفت: هرچند امروز دولت با محدودیت هایی در زمینه انتقال ارز ومراودات بانکی مواجه است اما اثراین محدویت ها بر افزایش نرخ ارز بسیار کمتر از اثرات مدیریت نادرست این بازار ازسوی بانک مرکزی است.

زارع در باره جزئیات طرح دو فوریتی کاهش نرخ ارز گفت: این طرح دولت را مکلف خواهد کرد با دست برداشتن از سیاست های انقباظی ، زمینه های رونق بازار و مساعد ساختن فضای کسب وکار را فراهم کند.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها