ابراز نگرانی اردوغان درباره سوریه در تماس تلفنی با پوتین

ابراز نگرانی اردوغان درباره سوریه در تماس تلفنی با پوتین
دوشنبه 20 فروردين 1397 - 16:30

رئیس‌جمهور ترکیه در تماس تلفنی با همتای روسی خود درباره حمله شیمیایی به دوما ابراز نگرانی کرد.

العالم _ ترکیه

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (دوشنبه) در تماس تلفنی با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی خود، درباره تحولات سوریه ابراز نگرانی کرد.

منابعی در ریاست جمهوری ترکیه گفتند اردوغان در تماس تلفنی با پوتین، ضمن گفت‌وگو درباره روابط دوجانبه، درباره حمله ادعایی شیمیایی به شهر دوما در غوطه شرقی دمشق صحبت کرد.

به نوشته خبرگزاری «تی‌.آر.تی» اردوغان از رئیس‌جمهور روسیه خواست تا برای ممانعت از کشتار غیرنظامیان و ارسال کمک‌های بشردوستانه به مناطق تحت کنترل معارضان، همکاری کند.

تروریست‌ها در ساعت آغازین یکشنبه با گاز شیمیایی به غیرنظامیان در شهر دوما واقع در غوطه شرقی دمشق حمله کردند. در این حمله نزدیک به 100 نفر کشته شده و صدها تن دیگر نیز مجروح شدند.

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه روز شنبه هشدار داده بود گروه‌های تروریستی «جیش الاسلام» و ارتش آزاد قصد دارند با استفاده از گاز شیمیایی، به شهر دوما در غوطه شرقی دمشق حمله کنند.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرده بود که تروریست‌ها به دنبال تحریک کردن احساسات جامعه بین‌المللی و متهم کردن دولت سوریه به حمله علیه شهروندان خود است. همچنین این حمله می‌تواند مورد استفاده متحدین غربی و عربی تروریست‌ها قرار بگیرد.

دولت سوریه همچنین در سال 2013 با همکاری روسیه و تحت نظارت کشورها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله آمریکا و سازمان ملل، تمام سلاح‌های شیمایی خود را نابود کرد.

پربیننده ترین خبرها