لاریجانی در دیدار با رئیس مجلس دومای روسیه:

وزارت کشور ایران و روسیه مسئله مبارزه با قاچاق موادمخدر را پیگیری کنند/ به‌‌جد دنبال نهایی شدن پروژه‌های مشترک میان ایران و روسیه هستیم

وزارت کشور ایران و روسیه مسئله مبارزه با قاچاق موادمخدر را پیگیری کنند/ به‌‌جد دنبال نهایی شدن پروژه‌های مشترک میان ایران و روسیه هستیم
دوشنبه 20 فروردين 1397 - 20:07

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: پتانسیل های قوی و زیادی برای همکاری ایران و روسیه وجود دارد و در دو سال گذشته سطح همکاری به سرعت افزایش پیدا کرده است.

العالم - ایران / سیاسی

علی لاریجانی امروز(دوشنبه، 20 فروردین) در دیدار با "ویاچسلاو ولودین" رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه و هیات همراه، اظهار داشت: ما هم در سطح استان ها و هم در سطح منطقه روابط خوب و گسترده ای با یکدیگر داریم. در سطح منطقه ای درخصوص مبارزه بامواد مخدر همکاری های لازم را آغاز کرده ایم و در مورد مبارزه با تروریسم هم تدابیر لازم را اتخاذ نموده ایم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارت کشور ایران و روسیه مسئله مبارزه با قاچاق موادمخدر را پیگیری نمایند و باید به این مسئله توجه داشته باشیم که در بحث موادمخدر هم قاچاق محصولات سنتی و هم محصولات صنعتی راکه بسیار زیانبارتر است در دستور کار قرار داده و در اجلاسی که در تهران برگزار خواهد شد با همکاری سایر کشورها، تمهیدات لازم را مبنی بر جلوگیری از کشت خشخاش و تولید مواد مخدر اتخاذ نماییم.

رئیس قوه مقننه گفت: میان ایران و روسیه پروژه های مشترک زیادی تعریف شده که ما از طرف خودمان بطور جدی به دنبال نهایی شدن آن هستیم و بسیاری از آنها به نتیجه رسیده است.

وی افزود: 10 استان کشور ایران بالاخص استان های مازندران و گلستان مراودات خوبی با روسیه دارند و از این طریق می توان محصولات مورد نیاز دو کشور را با یکدیگر مبادله کرد.

لاریجانی در ادامه تاکید کرد: یکی از مشکلات منطقه آشفتگی‌هایی است که به خاطر حضور تروریست ها در اینجا بوجود آمده و ضرورت دارد تا دراین زمینه هم همکاری میان دو کشورو سایرکشورهای همسایه افزایش یابد.

ویاچسلاو ولودین: روسیه بر گسترش روابط با ایران تاکید دارد

همچنین در این دیدار"ویاچسلاو ولودین" گفت: ما در یکسال و نیم اخیر چندین بار با یکدیگر دیدار داشتیم که این نشان دهنده سطح گسترده ارتباطات میان دو کشور است و ما به دنبال ساختارهای جدید همکاری های دو جانبه در حوزه های اقتصادی، سیاسی و امنیتی هستیم.

وی افزود: روسای جمهور ایران و روسیه دیدارها و گفتگوهای اثربخشی با یکدیگر داشتند که نتایج آن برای هر دو کشور می تواند مفید واقع شود و پارلمان ها هم در چارچوب تمهیدات قانونگذاری می توانند در تصمیم گیری در سطح بالا نقش موثری داشته باشند و ما ضروری است تا تصمیمانی که در دیدارهای پارلمانی گذشته گرفته شده، تا  حصول نتیجه دنبال نماییم.

رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه درخصوص لزوم افزایش سطح مراودات تجاری، اظهار داشت: ما از طریق همکاری های استانی و منطقه ای می توانیم سطح روابط را گسترش دهیم و از طریق سازماندهی تازه می توانیم ریتم جدیدی به روابط میان خود بدهیم و تشکیل کمیته مشترک میان دو کشور یکی از این راه ها خواهد بود.

وی گفت: دستور کار این کمیته می تواند پیگیری پروژهای میان دو کشور و رفع  موانع موجود باشد و اتاق های بازرگانی دو کشور نیز باید مسایل اقتصادی ای که مطرح شده به دقت دنبال کرده و در صورت وجود مانع، آنها را برطرف نمایند.

رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه گفت: ما تاکید زیادی بر لزوم ارتقاء سطح روابط با جمهوری اسلامی ایران داریم و با توجه به پتانسیل های موجود در دو کشور، این امر علاوه بر روابط دولتی، از طریق کمپانی های خصوصی و همکاری های استانی می تواند به نتایج مثبتی برسد.

وی افزود: ما در زمینه های نفت، گاز، راه آهن و واگن سازی، انرژی اتمی و ... می توانیم همکاری های گسترده ای داشته باشیم و دولت روسیه تلاش دارد تا از طریق پول‌های رایج در کشور خودمان تسویه حسابها انجام شده و روابط بانکی بیشتر از گذشته افزایش یابد.

"ویاچسلاو ولودین" با اشاره به اجلاس آینده که در تهران برگزار خواهد شد، تصریح کرد: ما در اجلاس مبارزه با مواد مخدر اسلام آباد پاکستان دستور کار مشخصی را تعیین نمودیم که باید در اجلاس آینده که در تهران و با حضور روسای مجالس کشورهای چین، ترکیه، ایران، روسیه، پاکستان، هند وافغانستان تشکیل خواهد شد، شرکت کرده و در مورد روش های مبارزه با قاچاق مواد مخدر تصمیمات جدیدی را با توجه به فعالیت های جدید گروهک داعش به تصویب برسانیم.

فارس

پربیننده ترین خبرها