ترامپ با اشاره به موافقتنامه های تجاری آمریکا:

ما توافق نامه های بسیار بدی منعقد کرده ایم

ما توافق نامه های بسیار بدی منعقد کرده ایم
دوشنبه 20 فروردين 1397 - 21:40

رئیس جمهور آمریکا گفت: ما با هر کشوری که تعامل داشته ایم، توافق نامه های بسیار بدی منعقد کرده ایم.

العالم - آمریکا

به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا امروز با اعضای هیات دولت خود تشکیل جلسه داد.

وی درباره جنگ تجاری با چین گفت: «می خواهم درباره مذاکرات تجاری هم اطلاعات جدیدی ارائه کنم. ما با چین دچار وضعیتی شده ایم. ما روابط بسیار خوبی با چین داریم. فکر می کنم ما این روابط را حفظ خواهیم کرد. در کنار همه این مسائل، باید عرض کنم چین سالها از آمریکا واقعا نفع برده است.

اگر از زمان شروع فعالیت سازمان جهانی تجارت نگاه کنیم می بینیم که چین درباره کشور ما کارهای زیادی کرده است. من چین را مقصر نمی دانم. من تقصیر مسئله را متوجه مسوولان کشورمان می دانم. من تقصیر را متوجه روسای جمهور و نمایندگان کنگره و مذاکره کنندگان (با چین) می دانم.

ما بایستی می توانستیم همان کاری را انجام بدهیم که آنها انجام داده اند. ما این کار را نکردیم و آنها (چینی ها) این کار را کردند. روابط تجاری با چین، نامتوازن ترین سری قواعد و مقررات تجاری است که تاکنون دیده شده است.

ترامپ در ادامه افزود: با عنایت به این نکات باید مدنظر داشت که ما موارد متعددی از این روابط تجاری را داشته ایم. نفتا یکی از آنها است. نفتا پیمانی وحشتناک بوده است. ما در حال مذاکره مجدد درباره آن هستیم و باید دید چه اتفاقی در این خصوص رخ می دهد. ما با قوت بسیار در حال مذاکره مجدد درخصوص نفتا هستیم.اگر به اتحادیه اروپا نگاه کنید می بینید که اتحادیه اروپا موانع عظیمی از قبیل موانع تجاری دارد.

ما با هر کشوری که تعامل داشته ایم، توافق نامه های بسیار بدی منعقد کرده ایم. ما در آستانه انعقاد قراردادی با کره جنوبی قرار داشتیم که توافقی وحشتناک بود. گفته می شد قرار بود با این قرارد، دویست هزار فرصت شغلی برای کشور ما ایجاد شود که وجود خارجی نداشت.

در واقع، این توافق سبب ایجاد دویست هزار فرصت شغلی برای کره جنوبی می شد و فرصتهای شغلی را از ما می گرفت. این توافق، توافقی وحشتناک بود. ما در حال مذاکره مجدد درباره این توافق هستیم.

خبرگزاری صداوسیما

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها