ظریف وارد برزیل شد

ظریف وارد برزیل شد
سه شنبه 21 فروردين 1397 - 10:05

وزیر امور خارجه و هیات همراه در ادامه سفر منطقه ای به آفریقا و آمریکای جنوبی پس از سفر رسمی به سنگال، بامداد امروز (سه شنبه) به وقت تهران وارد برزیل شدند.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

محمدجواد ظریف که در نخستین مرحله از سفر دوره ای خود به آفریقا و آمریکای جنوبی بامداد دوشنبه وارد سنگال شده بود، شب گذشته داکار را به مقصد برازیلیا ترک کرد.

کشور برزیل یکی از اقتصادهای مهم جهان است و مناسبات دیرینه‌ای در این زمینه با ایران دارد. این کشور در حال حاضر یکی از اعضای گروه بریکس است و از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بالای اقتصادی و بازرگانی برخوردار است.
براساس برنامه اعلام شده قرار است رییس دستگاه دیپلماسی ایران در نشست مشترک اقتصادی ایران و برزیل شرکت کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه در این زمینه گفته است که تلاش می‌شود از فرصت محدود حضور در برزیل بهترین استفاده برای ایجاد ارتباط بین بازرگانان و بخش‌های اقتصادی دو کشور صورت گیرد.

آماده‌ایم سنگال را به قطب خودروسازی در غرب آفریقا تبدیل کنیم

وزیرامور خارجه در سنگال با استقبال از گسترش روابط اقتصادی دو کشور در چارچوب دیپلماسی اقتصادی، گفته بود، ایران آمادگی دارد با همکاری دولت و بخش خصوصی جمهوری سنگال، این کشور را به قطب خودروسازی در منطقه غرب آفریقا تبدیل کند.

ظریف را در این سفر هیاتی متشکل از جمعی از فعالان اقتصادی بخش خصوصی و دولتی جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های بانکی، سرمایه گذاری، خودروسازی، داروسازی و بهداشت و درمان، صنایع برق و آب، کشاورزی و صنایع غذایی، آموزش عالی، حمل و نقل و شهرسازی، نفت و پتروشیمی و همچنین شرکت‌های بزرگ دانش بنیان همراهی می کند.

پربیننده ترین خبرها