پاکستان، دیپلمات قاتل آمریکایی را ممنوع الخروج کرد

پاکستان، دیپلمات قاتل آمریکایی را ممنوع الخروج کرد
سه شنبه 21 فروردين 1397 - 12:01

پلیس پاکستان سرهنگ «جوزف امانوئل هال» وابسته نظامی سفارت آمریکا را به علت کشتن یک شهروند پاکستانی ممنوع الخروج کرد.

العالم ـ آسیا

پلیس پاکستان سرهنگ «جوزف امانوئل هال» وابسته نظامی سفارت آمریکا را به علت کشتن یک شهروند پاکستانی ممنوع الخروج کرد.

طبق دستور پلیس نام کامل و عکس وابسته نظامی سفارت آمریکا به تمام فرودگاه‌ها و مرزهای دریایی و زمینی ارسال شده است تا از فرار وی از پاکستان جلوگیری شود.

روز گذشته وابسته نظامی سفارت آمریکا تلاش کرد از طریق هواپیما اسلام‌آباد را ترک کند اما شناسایی شد و بعد از اینکه فرودگاه به محاصره پلیس درآمد، بازگشت.

پلیس پاکستان در اقدام بعدی گواهینامه رانندگی سرهنگ جوزف امانوئل هال را باطل کرد تا وی نتواند با خودرو تردد و از محدوده پایتخت خارج شود، از طرفی وی عمداً مرتکب جرم شده است.

برخورد خودروی شخصی وابسته نظامی سفارت امریکا به یک دستگاه موتور سیکلت سبب جان باختن موتور سوار و مصدومیت دو شهروند پاکستانی دیگر شد.
به گزارش پلیس،این حادثه ناشی از بی توجهی راننده خودروی سفارت آمریکا در پاکستان به قوانین راهنمایی و رانندگی و عبور از چراغ قرمز در خیابان «مارگالا» واقع در اسلام‌آباد به وقوع پیوست.
پلیس اسلام آباد از وزارت امور خارجه پاکستان درخواست کرد مصونیت دیپلماتیک این متهم را لغو کند، چرا که وی به صراحت مرتکب جرم شده است.
عبور خودروی وابسته نظامی آمریکا در اسلام آباد از چراغ قرمز و کشته شدن یک موتور سوار، باعث احضار سفیر این کشور به وزارت خارجه پاکستان شد.
در پی وقوع این حادثه، وزارت امور خارجه پاکستان روز یکشنبه «دیوید هیل» سفیر ایالات متحده در پاکستان را به این وزارت فراخواند.
«تهمینه جنجوعه» معاون وزیر خارجه پاکستان گفته است که تصمیم گیری در این باره مطابق قوانین پاکستان و کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک انجام می شود.

در گذشته ریموند دیویس که خود را کارمند سفارت آمریکا معرفی کرده بود به ضرب گلوله یک شهروند پاکستانی را در شهر لاهور کشت اما با اینکه مشخص شد جاسوس سیا می‌باشد با پرداخت دیه آزاد شد.

این واقعه بحران دیپلماتیک در روابط پاکستان با آمریکا ایجاد کرد که همچنان ادامه داشت.

به گزارش فارس، با توجه به اینکه در حال حاضر پاکستان با آمریکا روابط خوبی ندارد کارشکنی یک دیپلمات آمریکایی و احترام نگذاشتن به قوانین راهنمایی و رانندگی پاکستان که منجر به کشته شدن یک نفر شده است بحران دیپلماتیک تازه‌ای را بین دو کشور ایجاد خواهد کرد.

کارشناسان بر این باورند که پاکستان به راحتی سرهنگ جوزف امانوئل هال را آزاد نخواهد کرد و این موضوع دردسر بزرگی برای آمریکا است.

پربیننده ترین خبرها