اعلام آمادگی «مقتدی صدر» برای میانجیگری میان ایران و عربستان

اعلام آمادگی «مقتدی صدر» برای میانجیگری میان ایران و عربستان
سه شنبه 21 فروردين 1397 - 14:11

رهبر جریان صدر برای میانجیگری میان تهران و ریاض به منظور حل و فصل تنش سیاسی میان دو طرف اعلام آمادگی کرد.

العالم _ عراق

«مقتدی صدر» رهبر جریان صدر که در آستانه انتخابات پارلمانی عراقی تلاش دارد خود را به عنوان یک جریان فعال و قابل‌اعتماد تمام گروه‌های سیاسی عراق برای به دست گرفتن آینده عراق نشان دهد، در پاسخ به سوال یکی از طرفدارانش درباره میانجیگری میان تهران و ریاض و رفع بحران در روابط دو طرف، برای این امر اعلام آمادگی کرد.

شبکه «رووداو» با انتشار پستی در توئیتر نوشت، از این اعلام آمادگی صدر خبر داد.

در این پست تصویری از سوال مکتوب یکی از پیروان رهبر جریان صدر منتشر شده، که وی پرسیده است: آیا ممکن است که یک روز ما شاهد آشتی عربستان و ایران تحت نظارت عراق و با دخالت شخص شما باشیم بویژه که این مسئله به نفع عراق است. یا تاکنون این مسئله را مطرح کرده‌اید و پاسخی دریافت نکرده‌اید؟

رهبر جریان صدر در پاسخ می‌نویسد: بحران سیاسی میان جمهور اسلامی ایران و عربستان فضایی منفی برای عراق به همراه داشته است. لذا من _با وجود آگاهی از دشواری‌های موجود_ آماده میانجیگری میان عربستان و ایران برای حل و فصل برخی امور هرچند تدریجی هستم و این امر در درجه نخست به نفع عراق و در درجه بعد به نفع منطقه است.

پیشتر نیز برخی مقامات عراقی از نقش موثر این کشور در تلطیف فضای سیاسی در منطقه بخصوص میان عربستان و ایران سخن گفته بودند.

فارس

پربیننده ترین خبرها