آماده‌باش برای ناوگان پدافندی دریای سیاه روسیه

آماده‌باش برای ناوگان پدافندی دریای سیاه روسیه
سه شنبه 21 فروردين 1397 - 15:03

در حالیکه تنش میان آمریکا و روسیه در موضوع حمله شیمیایی به دوما شدت یافته، ناوگان پدافندی دریای سیاه روسیه به حال آماده‌باش درآمده است.

العالم _ اروپا

ناوگان پدافند هوایی، دریای سیاه روسیه روز سه‌شنبه (امروز) به حال آماده‌باش درآمد. 

ناوگان پدافندی روسیه در دریای سیاه متعلق به نیروی دریایی روسیه و مستقر در دریای سیاه، دریای آزوف و دریای مدیترانه است.

در حال حاضر، یکی از ناوشکن‌های موشکی آمریکا در شرق دریای مدیترانه مستقر است و از آنجا می‌تواند در حمله‌ به سوریه شرکت کند. دومین ناوشکن آمریکایی با نام USS Porter احتمالا طی چند روز آینده به دریای مدیترانه وارد می‌شود. 

طی روزهای اخیر بعد از حمله شیمیایی به شهر دوما در سوریه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا طی سخنانی روسیه را به حمایت از بشار اسد رئیس جمهور سوریه متهم کرد و گفت از چند گزینه نظامی برای پاسخ دادن به حمله شیمیایی در روسیه برخوردار است.

همچنین در نشست روز دوشنبه (دیروز) شورای امنیت سازمان ملل،‌ بین نمایندگان آمریکا و روسیه درباره موضوع حمله شیمیایی به شهر دوما در سوریه مشاجره درگرفت و نیکی هیلی نماینده آمریکا با ادعای اینکه دست روسیه به خون کودکان سوری آلوده است، گفت نباید نقش روسیه و ایران را در سوریه نادیده گرفته شود و افزود، آمریکا قطعا به این حمله پاسخ خواهد داد.

در مقابل واسیلی نبنزیا نماینده روسیه در نشست شورای امنیت، با رد حمله شیمیایی دولت سوریه به شهر دوما گفت:‌ مسکو به واشنگتن هشدار داده است در صورت حمله به دولت سوریه با پیامدهای سنگین روبرو خواهد شد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها