ترامپ برای «نظارت بر پاسخ به سوریه» سفرش به آمریکای لاتین را لغو کرد

ترامپ برای «نظارت بر پاسخ به سوریه» سفرش به آمریکای لاتین را لغو کرد
سه شنبه 21 فروردين 1397 - 18:14

دولت آمریکا اعلام کرد رئیس‌جمهور این کشور برای «نظارت بر پاسخ به سوریه» سفرش به آمریکای لاتین را لغو می‌کند.

العالم _ آمریکا

کاخ سفید روز سه‌شنبه اعلام کرد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برنامه سفرش به دو کشور آمریکای لاتین را لغو کرده، تا بر پاسخ آمریکا به حوادث اخیر سوریه نظارت کند.

«سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: «رئیس‌جمهور ترامپ در هشتمین اجلاس آمریکا در لیمای پرو شرکت نخواهد کرد و بر خلاف آنچه برنامه‌ریزی شده بود، به بوگوتا کلمبیا هم سفر نمی‌کند. به درخواست رئیس‌جمهور، معاون رئیس‌جمهور به جای او این سفرها را انجام خواهد داد.»

این بیانیه می‌افزاید: «رئیس‌جمهور برای نظارت بر پاسخ آمریکا به سوریه و رصد تحولات سرتاسر جهان در ایالات متحده باقی می‌ماند.»

شنبه شب گروه‌های تروریستی حاضر در شهر «دوما» سوریه مدعی شدند که به یکی از محلات این شهر حمله شیمیایی شده و ده‌ها نفر کشته شده‌اند. این در حالی است که این شهر در آستانه آزادسازی کامل توسط ارتش سوریه و متحدانش قرار داشت.

در پی این ادعا، کشورهای غربی به خصوص آمریکا هشدار داده‌اند که ممکن است علیه سوریه دست به اقدام نظامی بزنند. روسیه که از هفته‌ها پیش گفته بود تروریست‌ها با هدف کشاندن آمریکا و دیگر کشورها به رویارویی نظامی با سوریه در تدارک انجام یک حمله شیمیایی هستند، تأکید کرده که اقدام نظامی آمریکا می‌تواند «تبعات سنگینی» برای واشنگتن داشته باشد.

ترامپ که قرار بود روز جمعه در اولین سفر دوران ریاست‌جمهوری‌اش به آمریکای لاتین، وارد پرو شود، دیشب گفت واشنگتن معتقد است که این حمله کار دولت سوریه بوده و قصد دارد به زودی به این حادثه پاسخ دهد.

پربیننده ترین خبرها