فرانسه بار دیگر ایران و روسیه را به مشارکت در حمله شیمیایی ادعایی متهم کرد

فرانسه بار دیگر ایران و روسیه را به مشارکت در حمله شیمیایی ادعایی متهم کرد
سه شنبه 21 فروردين 1397 - 20:17

نخست‌وزیر فرانسه بار دیگر ایران و روسیه را به مشارکت در حمله شیمیایی ادعایی در سوریه متهم کرد.

العالم _ اروپا

نخست‌وزیر فرانسه روز سه‌شنبه بار دیگر با تکرار اتهامات تأییدنشده ایران و روسیه را به مشارکت در حمله شیمیایی ادعایی در شهر «دوما» در سوریه متهم کرد. 

وی گفت: «متحدان حکومت سوریه مسئولیت ویژه‌ای در این حمله شیمیایی دارند.»

در پی پیشروی ارتش سوریه در شهر «دوما» واقع در غوطه شرقی دمشق، بامداد یکشنبه، ۱۹ فروردین‌ماه (۸ آوریل) منابع محلی از وقوع حمله شیمیایی به این منطقه خبر دادند.

با آنکه «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد گفته هنوز قادر به تأیید گزارش‌های رسانه‌‌ای درباره حمله «دوما» نیست کشورهای غربی دولت سوریه را به انجام این حمله متهم کرده‌اند. 

سوریه و روسیه ادعاهای مطرح شده درباره استفاده دمشق از تسلیحات شیمیایی در دوما را رد کرده‌اند و ایران درباره بهانه قرار دادن آن برای اقدام در سوریه هشدار داده است. 

ادعاها علیه دمشق در حالی مطرح می‌شوند که دولت سوریه در سال 2013 با همکاری روسیه و تحت نظارت کشورها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله آمریکا و سازمان ملل، تمام سلاح‌های شیمیایی خود را نابود کرد.

 سخنگوی وزارت خارجه ایران روز یکشنبه گفت: «ارتش سوریه دست برتر را در میدان نبرد با تروریست های مسلح دارد، بکارگیری مواد یا سلاح شیمیایی توسط آنها امری منطقی به نظر نمی‌رسد.»

فارس

پربیننده ترین خبرها