جزئیات نشست ستاد اقتصادی دولت درباره بازار ارز

جزئیات نشست ستاد اقتصادی دولت درباره بازار ارز
سه شنبه 21 فروردين 1397 - 21:39

رئیس کل بانک مرکزی با تشریح جزئیات تصمیمات جدید ارزی در نشست ستاد اقتصادی دولت از ابلاغ دستورالعمل تامین ارز مورد نیاز مسافرت های خارجی، ارز دانشجویی و بیماران خبر داد.

العالم _ ایران / اقتصادی

ولی الله سیف پس از تشکیل جلسه عصر امروز ستاد اقتصادی دولت درباره بازار ارز و تصمیمات این نشست گفت: در این نشست فعالیت های امروز بازار ارز مورد بررسی قرار گرفت ضمن اینکه اقداماتی که باید به سرعت توسط هر یک از دستگاهها عملیاتی شود در نشست امروز مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به تهیه و نهایی شدن مصوبه ای در خصوص تصمیمات ارزی در نشست امروز از بررسی این مصوبه در نشست هیئت دولت در روز چهارشنبه ادامه داد: طی دو تا سه روز آینده تمام نیازهای دستورالعملی و ضوابط مورد نیاز برای ایجاد شفافیت در بازار ارز به کل شبکه بانکی و صرافی ها ابلاغ خواهد شد که متقاضیان و تجار برای تامین نیازهای ارزی خود می توانند در چارچوب این مصوبات اقدام کنند.

سیف تاکید کرد: تلاش ما این است که با کمترین فرایند و سریع ترین حالت ممکن نیازهای اصلی متقاضیان ارز در بخش های مختلف تامین شود؛ خوشبختانه ساختار منابع و مصارف ارزی کشور یک ساختار کاملا متعادل است و با سهولت می توانیم تمام نیازهای ارزی کشور را برای تامین کالاهای وارداتی و خدمات منطقی و مورد نیاز تامین کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: ویژگی مشخص تصمیم جدید ارزی کشور این است که یک شفافیت در این بازار ایجاد کرده است به گونه ای که تمام کشورها با آن آشنا هستند؛ ما باید توجه داشته باشیم مراجعه کنندگان به صرافی ها و بانکها باید با احراز هویت مورد شناسایی قرار گیرند که در این راستا شرایطی را فراهم کردیم تا شبکه بانکی و صرافی ها به ابزار تامین ارز مورد نیاز کشور مجهز شوند تا از تامین مالی با اهداف پولشویی و تامین مالی تروریزم جلوگیری شود.

سیف همچنین از تدوین دستورالعمل تامین ارز مورد نیاز بخش خدمات خبر داد و گفت: تا آخر وقت امروز دستورالعمل مربوط به تامین ارز مورد نیاز مسافرت های خارجی، دانشجویی و بیماری ها ابلاغ خواهد شد.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها