قیمت نفت رکورد زد

قیمت نفت رکورد زد
چهارشنبه 22 فروردين 1397 - 07:46

قیمت های نفت که در پایان معاملات دیروز (سه شنبه) در نوسان بود، بامداد چهارشنبه به دلیل احتمال حمله نظامی آمریکا به سوریه، به شدت افزایش یافت به طوری که قیمت نفت خام برنت شمال به 71 دلار و 9سنت رسید.

العالم- آمریکا 

خبرگزاری رویترز گزارش کرد: افزایش قیمت نفت پس از آن صورت می گیرد که سازمان ایمنی ترابری هوایی اروپا (یوروکنترل) روز سه شنبه به شرکت‌های هواپیمایی هشدار داد با توجه به احتمال حمله به سوریه و ایجاد اخلال در ناوبری هواپیماها، اقدامات احتیاطی طی 72 ساعت آینده در پروازهای منطقه شرق دریای مدیترانه صورت گیرد.
قیمت نفت خام برنت دریای شمال با سه درصد افزایش نسبت به روز سه شنبه به 71 دلار و 9 سنت رسید که از سال 2014 تاکنون بی سابقه بوده است.
قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز در بامداد چهارشنبه با 12 درصد افزایش نسبت به دیروز (سه شنبه) به 65 دلار و 63 سنت در هر بشکه رسید. 
افزایش قیمت جهانی نفت پس از آن صورت می گیرد که آمریکا، انگلیس و فرانسه با متهم کردن سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی، احتمال اقدام نظامی مشترک علیه دمشق را مطرح کردند. 
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا نیز روز سه شنبه سفر خود به آمریکای لاتین را برای شرکت در یک اجلاس دوره‌ای لغو کرد تا بنا به اعلام کاخ سفید، موضوع سوریه را پیگیری کند.
«جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا هم برنامه های سفر خود در هفته جاری را لغو کرد تا در واشنگتن بماند و موضوع سوریه را بررسی کند.

پربیننده ترین خبرها