با آغاز ایام شهادت امام کاظم(ع) صورت گرفت؛

ورود میلیون ها زائر با پای پیاده به کاظمین

ورود میلیون ها زائر با پای پیاده به کاظمین
چهارشنبه 22 فروردين 1397 - 11:31

با آغاز ایام شهادت امام کاظم (ع) از دو روز گذشته تاکنون میلیون ها نفر با پای پیاده وارد کاظمین شده اند.

العالم ـ عراق

شیخ عدی کاظمی، معاون دبیرکل و سخنگوی آستان قدس کاظمی، گفته است، طی دو روز گذشته میلیون ها نفر از عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) پس از پیاده روی از نقاط مختلف شهر بغداد و مناطق دیگر عراق وارد کاظمین شده اند. 
وی پیش بینی کرده که تعداد زائران حرم کاظمین امسال به 10 میلیون زائر محلی برسد.
به گفته کاظمی، هنوز آماری از تعداد زائران خارجی شرکت کننده در این مراسم وجود ندارد.
این مقام مسوول همچنین از نقش نیروهای بسیج مردمی عراق (الحشدالشعبی) در اجرای موفق طرح حفظ امنیت این مراسم میلیونی تقدیر و تشکر کرده است.
کاظمی خاطرنشان کرده، به دلیل ثبات امنیتی که با اجرای طرح های ویژه با هماهنگی و همکاری وزارت ها و سازمان های مربوطه به دست آمده است، زیارت امسال رونق بیشتری به خود گرفته است.
وی تاکید کرده که همکاری و هماهنگی بالا میان سازمان الحشدالشعبی و نیروهای داوطلب آن در زمینه های حمل و نقل، لجستیکی، آموزشی و راهنمایی در موفقیت اجرای این زیارت تاثیر داشته است.
به گزارش ایرنا، همه ساله همزمان با سالگرد شهادت موسی بن جعفر (ع) میلیون ها زائر عاشق از مسیر های دور و نزدیک پیاده به سوی مرقد آن امام بزرگوار می روند و همچنین عاشقان خدمت به زائران اهل بیت نیز با برپایی موکب های مختلف در سرار مسیر از زائران پزیرائی و استقبال می کنند.
امام موسی بن جعفر(ع)، هفتمین ستاره آسمان ولایت و امام هفتم شیعیان، در 128 ه ق در ابواء محلی بین مکه و مدینه متولد شد و به دلیل صبوری و فرو خوردن خشم به 'کاظم' شهرت یافت.
این امام همام در دوران 55 سال حیات پر برکتش با چهار خلیفه عباسی، منصور، هادی، مهدی و هارون، همزمان بود و چندین بار به زندان افتاد. 
امام موسی کاظم در سال 183 ه ق به دستور هارون الرشید مسموم شد و به شهادت رسید و در قبرستان قریش در ساحل غربی دجله و در خارج شهر بغداد به خاک سپرده شد که حالا به زیارتگاه پیروان اهل بیت (ع) تبدیل شده است.

پربیننده ترین خبرها