معاون کمیته دفاعی پارلمان روسیه:

آمریکا در صورت حمله به سوریه با پاسخ فوری روسیه مواجه خواهد شد

آمریکا در صورت حمله به سوریه با پاسخ فوری روسیه مواجه خواهد شد
چهارشنبه 22 فروردين 1397 - 11:45

معاون اول کمیته دفاعی پارلمان روسیه هشدار داد، آمریکا در صورت حمله احتمالی به سوریه با پاسخ فوری روسیه مواجه خواهد شد.

العالم ـ اروپا

«یوگنی سربرنکوف» امروز (چهارشنبه) تأکید کرده، در صورت حمله احتمالی آمریکا در سوریه به ویژه علیه نیروهای روسیه مستقر در این کشور، مسکو فورا با اقدام متقابل پاسخ خواهد داد.

بنا بر این گزارش، معاون اول کمیته دفاعی شورای فدراسیون روسیه به خبرگزاری «اسپوتنیک» گفته است، با توجه به گمانه‌زنی‌هایی که درباره احتمال وقوع حمله هوایی آمریکا به سوریه پس از طرح اتهامات درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی در دوما مطرح شده، پایگاه‌های هوایی «الحمیمیم» و دریایی «طرطوس» و همچنین نیروهای نظامی روسیه مستقر در سوریه تحت حفاظت شدید مسکو قرار دارند.

به گزارش فارس، این سناتور ارشد روس تأکید کرده، «همانطور که وزارت دفاع روسیه نیز قبلا تصریح کرده بود، از هر دو پایگاه طرطوس و الحمیمیم به شدت حفاظت می‌شود. در عین حال ما انتظار داریم که در صورت وقوع حملات احتمالی آمریکا، جان نظامیان ما به خطر نیفتد».

وی خاطرنشان کرده، « بر این باورم که آمریکا این مسئله را درک می‌کند و اجازه وقوع آن را نخواهد داد چرا که در غیر این صورت، با پاسخ فوری روسیه مواجه خواهد شد و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه نیز بر این مسئله تأکید کرده‌اند».

پربیننده ترین خبرها