استاد علوم سياسي دانشگاه مريلند آمریکا:

کلینتون از مصری ها تضمین گرفت

کلینتون از مصری ها تضمین گرفت
دوشنبه 26 تير 1391 - 08:37

استاد علوم سياسي دانشگاه مريلند آمريکا، گفت: هيلاري کلينتون در سفر به مصر از مقامات جديد اين کشور براي متعهد بودن به توافقات پيشين بين المللي از جمله پيمان کمپ ديويد تضمين گرفت.

"نبيل ميخاييل" روز دوشنبه به شبكه خبري العالم در واشنگتن، گفت:هیلاری كلينتون وزیر خارجه آمریکا از تعهد رهبران جديد مصر به توافقات پیشین در صورت پايبندي طرف مقابل خبر داده و پس از ديدار از مصر در سفر به سرزمين هاي اشغالي اين موضوع را به مقامات اسرائیلی منعكس کرده است.

استاد علوم سياسي دانشگاه مريلند، افزود: آمریکا روابط نظامي مستحكمي با مصر دارد و انتظار مي رود در مرحله آينده اين روابط مستحكم تر نيز شود.

وی با اشاره به نگرانی آمریکا از بروز ناآرامی در صحرای سینا و درگیری در این منطقه، اظهار داشت: در صورت رخداد درگیری در صحراي سينا این امر احتمالا بر انتخابات آمریکا تأثير خواهد گذاشت و آمریکا به هر قيمتي با آن مقابله خواهد كرد.

میخائیل گفت:در حال حاضر ميان كاخ سفيد و كنگره كه مخالف اسلامگرايان است، اختلافاتي وجود دارد و به نظر مي رسد كه كنگره قوانيني را عليه دولت های اسلامگرا تصويب كند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه مریلند، افزود: كنگره آمریکا قانوني را تصويب كرده كه براساس آن دولت این کشور موظف به حفظ برتری اسرائیل در مقابل دولت های اسلامگرای منطقه به ویژه مصر خواهد بود.

MKH-15-19:10

 

 

 

 



پربیننده ترین خبرها