نگرانی رژیم‌صهیونیستی از ورود حزب‌الله به جنگ آمریکا علیه سوریه

نگرانی رژیم‌صهیونیستی از ورود حزب‌الله به جنگ آمریکا علیه سوریه
چهارشنبه 22 فروردين 1397 - 17:35

مقامات رژیم صهیونیستی با ابراز نگرانی از ورود حزب‌الله به حمله چند ملیتی به رهبری آمریکا علیه سوریه، ابراز امیدواری کردند که سید حسن نصرالله دبیرکل این جنبش دستور ورود ندهد.

العالم رژیم صهیونیستی

 در حالی که وزیران رژیم صهیونیستی پیشتر درباره سرنگون کردن دولت سوریه هشدار داده و خواستار حمله آمریکا به این کشور بودند اما مقامات ارشد امنیتی درباره ورود حزب‌الله به این ماجرا نگران هستند.

این مقامات روز سه‌شنبه به روزنامه عبری زبان «معاریو» گفتند: «امیدواریم حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله به (ماجرای حمله چندملیتی علیه سوریه به رهبری آمریکا) وارد نشود».

آنها تاکید کردند: «ما تمایلی به گسترش جبهه نبرد نداریم، اگر این اتفاق (حمله به سوریه) رخ داد نصرالله باید بداند که سرنوشتش چندان با سرنوشت اسد متفاوت نخواهد بود و بهای بسیار سنگینی خواهد پرداخت».

این اظهارات در حالی است که دیگر مقامات امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر آشکارا هشدار می‌دهند اگر ایران بخواهد به حمله چند ملیتی به سوریه پاسخ دهد، آنها دولت اسد را سرنگون خواهند کرد.

رژیم صهیونیستی بامداد دوشنبه به خاک سوریه حمله موشکی انجام داده بود. وزارت دفاع روسیه در این باره اعلام کرد که دو جنگنده اف15 رژیم صهیونیستی 8 فروند موشک به پایگاه هوایی T4 در حمص شلیک کردند. 5 فروند از این موشک‌ها توسط سامانه پدافندی سوریه هدف قرار داده شد اما 3 فروند دیگر به پایگاه هوایی برخورد کرد. درپی این حمله موشکی حداقل 14 نفر به شهادت رسیدند.

همچنین پیشتر برخی کشورها به رهبری آمریکا اعلام کردند که به بهانه حمله شیمیایی هفته قبل به شهر دوما در غوطه شرقی دمشق، در حال طرح‌ریزی حمله به مواضع دولت سوریه هستند.

تروریست‌ها در ساعت آغازین یکشنبه با گاز شیمیایی به غیرنظامیان در شهر دوما واقع در غوطه شرقی دمشق حمله کردند. در این حمله نزدیک به 100 نفر کشته شده و صدها تن دیگر نیز مجروح شدند. 

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه روز شنبه هشدار داده بود گروه‌های تروریستی «جیش الاسلام» و ارتش آزاد قصد دارند با استفاده از گاز شیمیایی، به شهر دوما در غوطه شرقی دمشق حمله کنند. 

وزارت دفاع روسیه تاکید کرده بود که تروریست‌ها به دنبال تحریک کردن احساسات جامعه بین‌المللی و متهم کردن دولت سوریه به حمله علیه شهروندان خود است. همچنین این حمله می‌تواند مورد استفاده متحدین غربی و عربی تروریست‌ها قرار بگیرد.

دولت سوریه همچنین در سال 2013 با همکاری روسیه و تحت نظارت کشورها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله آمریکا و سازمان ملل، تمام سلاح‌های شیمایی خود را نابود کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها