اهداف احتمالی موشکی آمریکا در سوریه

اهداف احتمالی موشکی آمریکا در سوریه
چهارشنبه 22 فروردين 1397 - 19:13

در صورت حمله موشکی آمریکا و فرانسه به سوریه آیا پایگاه های نظامی سوریه هم مورد هدف قرار می گیرند؟

العالم - سوریه 

در حالی که لحظه به لحظه بر حجم تهدیدات آمریکا بر هجوم موشکی این کشور به سوریه افزوده می شود و در شرایطی که از دیدگاه برخی تحلیلگران حمله موشکی به ساعت صفر خود نزدیک می‌شود سوال اصلی آن است که در صورت حمله، مقصد موشک های ترامپ کجاست؟

موشک هایی که ترامپ آمدنشان را قطعی اعلام کرده و کرملین اصابت‌شان به هدف را توهم می داند؛ در شرایطی که گمانه ها در خصوص مقصد موشک های آمریکا و فرانسه در سوریه متعدد ذکر می شود اما اغلب نگاه ها متوجه این اماکن است:

الف - فرودگاه مزه: این فرودگاه از مهم ترین پایگاه های نظامی سوریه است که در واقع گارد ریاست جمهوری و فُرقه رابعه (تیپ چهارم) که توسط ماهر اسد برادر رئیس جمهور فرماندهی می شود، لازم به ذکر است فُرقه رابعه (تیپ چهارم) و نیروهای گارد دورتادور دمشق را محافظت می کنند.

ب - فرودگاه بین المللی دمشق: این فرودگاه پیش از این نیز مورد هجوم موشکی قرار گرفته است اما همچنان مشغول به خدمت رسانی است و البته به باور برخی از کارشناسان اهمیت این منطقه نه تنها به واسطه وجود فرودگاه بلکه بخاطر انبار مهمات نظامی و آرایش تسلیحاتی اطراف آن است.

چ - فرودگاه T4 و الضمیر: برخی از صاحب نظران فرودگاه T4در استان حمص که اخیرا توسط اسرائیل مورد هجوم واقع شد و همچنین فرودگاه الضمیر نزدیک به دمشق را از مکانهای مورد هجوم احتمالی معرفی می کنند.

د - فرودگاه‌های خلخله در سویدا، استان حماء و بلاخره دو منطقه قنیطره و درعا دیگر مقاصد هجوم موشکی آمریکا و فرانسه معرفی شده اند نکته جالب توجه آنکه در گمان زنی های رسانه ای از پایگاههای حمیمیه و طرطوس و بدلیل تعلق آنها به روسیه کمتر سخن به میان آمده و در عین حال آنکه برخی تحلیگران بر این باورند موشک باران و حمله به جنوب سوریه یعنی قنیطره و درعا یکی از اولیتهای اصلی این حملات می‌تواند باشد چرا که با حمله به این مناطق و تضعیف سپر دفاعی این مناطق راه برای حمله مجدد و عوامل و گروههای تروریستی مستقر در این مناطق به دمشق مجدا باز خواهد شد 

سوال و کلام پایانی آنکه آیا این حملات چنانکه ترامپ تهدید کرده موفق خواهد شد یا مانند حمله به شعیرات که با 59 موشک صورت گرفت و اغلب به هدف اصابت نکرد خواهد بود؟ و دیگر آیا حمله با حضور بن سلمان در آمریکا و اخیرا در فرانسه و سرازیر کردن دلارهای حجازی به جیب دو کشور ارتباطی معنادار ندارد؟  و آیا این مساله تفسیر درخواست بن سلمان از ترامپ مبنی بر ادامه حضور آمریکا در سوریه و جواب ترامپ (باید هزینه حضور را شما بپردازید) نمی باشد؟

پربیننده ترین خبرها