روزنامه صهیونیستی: اسد از گذشته قویتر شده است

روزنامه صهیونیستی: اسد از گذشته قویتر شده است
چهارشنبه 22 فروردين 1397 - 20:37

 در حالی که 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا، تهدیداتش را برای حمله به سوریه شدت بخشیده است، روزنامه 'یدیعوت آحارونوت' اعتراف کرد: بشار اسد رئیس جمهوری سوریه از گذشته قویتر شده است.

العالم - رژیم صهیونیستی

روزنامه مصری 'صدی البلد' روز چهارشنبه به نقل از یدیعوت آحارونوت، نوشت: با توجه به رخدادهای اخیر، همه توجهات تا پایان هفته جاری بر سوریه متمرکز خواهد بود، زیرا اوضاع این کشور به طور استثنایی پیچیده شده و سطح تنش در آن افزایش یافته است. 

این روزنامه چاپ فلسطین اشغالی افزود: با توجه به تجربه گذشته، احتمال حمله کنونی آمریکا به سوریه، همانند سال پیش وجود دارد؛ آمریکا سال گذشته در واکنش به حمله شیمیایی ادعایی به ادلب، به سوریه حمله کرد و همچنین 'اسرائیل' نیز به انجام یکی از حملات به سوریه متهم شد. از این رو تل آویو از ترس حملات تلافی جویانه دولت سوریه ، سطح آمادگی را در مرزهای شمالی خود افزایش داده است. 

بنابر این گزارش، وزارت جنگ آمریکا (پنتاگون) پیشتر 'اسرائیل' را در جریان حمله سال گذشته آمریکا به سوریه، قرار داده بود؛ به همین دلیل، نهادهای امنیتی تل آویو آمادگی واکنش به حملات زمینی و هوایی سوریه را داشتند. 

یدیعوت آحارونوت ادامه داد: اما این بار دو فرق اساسی بین حملات سال گذشته وکنونی آمریکا وجود دارد که شاید به نفع 'اسرائیل' نباشد؛ نخست این که بر اساس گزارش های واشنگتن و موسکو، حمله به پایگاه نظامی 'التیفور' در خاک سوریه کار تل آویو بود و این موضوع زمینه انکار 'اسرائیل' را که تضمینی برای حملات بدون پاسخ علیه او بود، از بین می‌برد. و دوم اوضاع راهبردی کنونی بشار اسد در سوریه است که نسبت به گذشته قویتر شده است. او به خودش اطمینان دارد و با کمک روسیه، در مسیر تحقق پیروزی در جنگ است. 

به گزارش ایرنا، تروریست های سوری مدعی شده اند که شهر دومای سوریه شامگاه شنبه (18 فروردین ماه)، هدف بمباران شیمیایی قرار گرفت که در جریان آن 75 تن کشته و ده ها تن مصدوم شدند. 
این در حالی است که دولت سوریه، هر گونه دخالت را در این حمله شیمیایی رد کرد و سفیر و معاون نماینده روسیه در سازمان ملل متحد هم استفاده از سلاح شیمیایی را روش کثیف تروریست ها برای جلب توجه دانست. 

در مقابل دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرد که واشنگتن به زودی به این موضوع واکنش نشان خواهد داد.

پربیننده ترین خبرها