کاخ سفید: حمله به نظامیان روس در سوریه بعید نیست!

کاخ سفید: حمله به نظامیان روس در سوریه بعید نیست!
پنج‌شنبه 23 فروردين 1397 - 13:30

سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری به طور تلویحی از احتمال حمله آمریکا به نظامیان روسی در سوریه خبر داد.

العالم - آمریکا

 سارا ساندرز در پاسخ به سئوالی درباره منظور ترامپ از تهدیدهای توییتری اخیر علیه روسیه گفت که منظور این است که تمام گزینه ها در دست بررسی است.

سخنگوی کاخ سفید همچنین مدعی شد که اطلاعات سازمان جاسوسی مرکزی آمریکا نشان می دهد که دمشق و مسکو در حوادث غوطه شرقی دست داشته اند.

ساندرز در عین حال خاطرنشان کرد که حمله، یکی از گزینه های مورد نظر است و رئیس جمهور همچنان می تواند از آن صرف نظر کند.

وی گفت رایزنی با متحدان آمریکا در خصوص این قضیه همچنان ادامه دارد.

گفتنی است دونالد ترامپ دیروز در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت روسیه روسیه باید خود را برای حمله موشکی آمریکا به سوریه آماده کند؛ وی سلاحی که کشورش در این زمینه استفاده می کند، زیبا، جدید و هوشمند است.

پیش از آن "والری گراسیموف"، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه هشدار داده بود که به محض هدف قرار گرفتن نظامیان روس در مناطق مورد حمله، سامانه های پدافند هوایی روسیه موشک های آمریکایی و پایگاه های شلیک آنها را هدف قرار خواهند داد.

تنش بر سر اوضاع سوریه پس از انتشار گزارش هایی دربراه استفاده از سلاح شیمیایی در دوما شدت گرفته است؛ کشورهای غربی، دمشق را مسئول این حمله می دانند.

دولت آمریکا اعلام کرده است که احتمال واکنش نظامی به اقدامات نیروهای دولتی سوریه را در دست بررسی دارد. ترامپ روز دوشنبه نیز اعلام کرده بود که ظرف 48 ساعت درباره اقدام علیه دولت سوریه تصمیم گیری خواهد کرد.

همزمان مرکز آشتی روسی در سوریه استفاده از سلاح شیمیایی در غوطه شرقی را تکذیب کرد؛ کارشناسان این مرکز نیز در بازدید از منطقه ای که ادعا می شود بمباران شیمیایی شده است، هیچ اثری از مواد سمی به دست نیاوردند. این مرکز همچنین تأکید کرد که هیچ موردی از ابتلا به مواد سمی در بیمارستان های منطقه شناسایی نشده است.

208

پربیننده ترین خبرها