ترور عرفات و نفاق اعراب

ترور عرفات و نفاق اعراب
سه شنبه 27 تير 1391 - 05:13

مساله مرگ مشکوک ياسر عرفات علي‌رغم آنکه در همان‌ سال‌ها نيز عده‌اي دست دشمن اسرائيلي را در اين کار مي‌ديدند از سوي اعراب ناديده گرفته شد، اما امروز پس از هشت سال رسانه‌ها و سران عرب يادشان افتاده که او ممکن است به دست عوامل اسرائيل کشته شده باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی العالم، روزنامه القدس العربی در یادداشت امروز خود با اشاره به مساله، پرداختن به این موضوع را در نفاق اعراب دیده و آورده است: قرار است وزراي امور خارجه عرب امروز در پاسخ به دعوت دولت تونس براي بررسي موضوع ترور ياسر عرفات رئيس فقيد تشكيلات خودگردان فلسطين با سم پولونيوم بر اساس گزارش يك آزمايشگاه پزشكي سوييسي كه شبكه الجزيره آن را پخش كرد در مقر اتحاديه عرب گرد هم آيند.

نمي دانيم چرا اتحاديه عرب براي تشكيل نشست بررسي اين مسئله خطرناك و مراجعه به سازمان ملل براي درخواست تشكيل كميته‌اي بين المللي و دادگاه ويژه همان‌گونه كه پس از ترور رفيق حريري نخست وزير اسبق لبنان روي داد بيش از هشت سال تاخير دارد.

و مهمتر از آن اين است كه تشكيلات خودگردان فلسطين هيچ درخواستي در اين خصوص به اتحاديه عرب ارائه نداده است. آيا تشكيلات خودگردان از ترس اسرائيليها و آمريكاييها يا در نتيجه نبود حمايت عربي از چنين اقدامي، اين جنايت را ناديده گرفته است؟

عرفات كه سمبلي براي ملت فلسطين و انقلاب آن و يكي از برجسته ترين شخصيتهاي سياسي و جهان حداقل در صد سال گذشته بود و هست شايسته چنين اهمالي از سوي تشكيلات خود و رهبري فلسطيني كه آنرا اداره مي كند و از سوي امت و اتحاديه عرب نيست.

اين مرد در روزهاي آخر عمر خود شاهد زشت‌ترين قهرها و قدر نشناسي‌ها از سوي عربها بود. وي چندين سال در المقاطعه مقر رسمي خود در رام الله محاصره بود و رهبران عرب از جمله حسني مبارك رئيس جمهور مخلوع مصر از پاسخ دادن به تماس‌هاي تلفني وي خودداري مي كردند.

تحريم عربي كه عرفات به شدت از آن رنج مي‌برد در پاسخ به فشارهاي آمريكا و به عنوان مجازاتي براي وي به علت خودداري از تسليم شدن و كوتاه آمدن از حاكميت عربي و اسلامي بر قدس اشغالي و حق بازگشت آوارگان فلسطيني و متوسل شدن وي به انتفاضه مسلحانه به عنوان بخشي از مقاومت در برابر اشغالگران اسرائيلي صورت گرفت.

مشكل عرفات با همه اين بود كه وي ترجيح داد شهيد شود تا اينكه از اصول فلسطيني كوتاه بيايد. اگر مي‌خواست غير از اين باشد شايد تا كنون زنده مي‌ماند و نفس مي‌كشيد.

اسرائيلي‌ها به خوبي مي‌دانستند كه وي پس از آنكه دريافت كه آنها خواستار صلح و اعطاي حقوق مشروع ملت فلسطين به آن نيستند تصميم گرفت به مقاومت مسلحانه باز گردد. آنها همچنين مي دانستند وي افراد مورد اعتماد خود را در جستجوي اسلحه به پايتخت‌هاي عربي و جهاني فرستاده، لذا پس از آنكه جايگزين‌ها را به اميد دستيابي به امتيازات نامحدود آماده كردند، تصميم گرفتند از دست وي خلاص شوند.

شايد بعضي‌ها بگويند و حق دارند كه بگويند كه عرفات خود مسئول فريب بزرگ توافقنامه‌هاي اسلو است كه ملت فلسطين خورد و وي در باغ كاخ سفيد در ميان پوشش تلويزيوني دروغين و گمراه كننده آن‌را امضا كرد. اين انتقادات وارد است چون كه كشورهاي خليج (فارس)، مصر و سوريه يعني كشورهاي اعلاميه دمشق وي را محاصره كرده بودند، زيرا وي متهم به حمايت از صدام حسين رئيس جمهور عراق در حمله به كويت بود.

القدس العربی در ادامه نوشته است: وي به اشتباه معتقد بود كه اگر وارد مذاكرات با اسرائيل به همراه مذاكرات كنفرانس صلح مادريد شود ممكن است اين محاصره عربي را بشكند و مقداري وقت به دست آورد اما محاسبات وي اشتباه بود.

وزراي خارجه عرب براي جبران گناهان خود در خصوص اين مرد و مسئله وي بايد تصميمات جدي براي مراجعه به سازمان ملل براي درخواست تشكيل كميته تحقيق بين‌المللي به منظور كشف طرفي كه اقدام به ترور وي كرده است اتخاذ كنند.

خانواده عرفات آشكارا اسرائيل را به مسموم كردن وي متهم كرده است. اين اتهامي است كه بسياري بر آن اتفاق نظر دارند. چه كسي به غير از اسرائيلي‌ها و برخي عوامل و ابزارهاي آنها در ميان فلسطينيان از ناپديد شدن وي سود مي‌برد؟

اكنون مهم آن است كه براي برملا شدن نفاق بين‌المللي و جانبداري غرب و آمريكا از اسرائيل كه ادعاي عدالت و حمايت از آزادي‌ها و حقوق بشر سر مي‌دهند و بر جنايت‌هاي آن بر ضد امت‌هاي عربي و اسلامي سرپوش مي‌گذارند اين اتهام به طور قانوني اثبات شود.

پربیننده ترین خبرها