هشدار وزیر دفاع تركيه:

درگیری روسیه و آمریکا می تواند تمام منطقه را به آتش بکشد

 درگیری روسیه و آمریکا می تواند تمام منطقه را به آتش بکشد
پنج‌شنبه 23 فروردين 1397 - 14:00

وزیر دفاع ترکیه با هشدار درباره احتمال وقوع جنگی تمام عیار در منطقه، گفته است که درگیری بین روسیه و آمریکا می‌تواند تمام منطقه را به آتش بکشد.

العالم ـ ترکیه

«نورالدین جانیکلی» وزیر دفاع ترکیه خاطرنشان کرده، درگیری احتمالی روسیه و آمریکا در سوریه شاید قواعد بازی در غرب آسیا را به کلی تغییر دهد.

جانیکلی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «24TV» گفته، «اگر حمله‌ای علیه نیروهای مورد حمایت روسیه (در سوریه) یا حمله‌ای از سوی نیروهای تحت حمایت آمریکا رخ دهد، روسیه کنار نمی‌ایستد زیرا در آن صورت نفوذ خود را از دست خواهد داد».

به گزارش فارس نوشته خبرگزاری «تاس» وی احتمال داده که درگیری‌های شدیدی بین روسیه و آمریکا در سوریه رخ دهد. وزیر دفاع ترکیه خاطرنشان کرده، «این تهدید برای مدت‌ها وجود داشته و در آینده نیز وجود خواهد داشت».

وزیر دفاع ترکیه تاکید کرده، «فقط یک جرقه می‌تواند تمام منطقه را به آتش بکشد و پنجره دیگری به سوی جنگ تمام عیار بگشاید. پس ما از تمام طرف‌ها می‌خواهیم که با خویشتن‌داری اقدام کنند».

جانیکلی همچنین اضافه کرده، ترکیه به عملیات نظامی در شمال سوریه و عفرین تا نابودی تمام گروه‌هایی که این کشور آنها را تروریستی می‌داند، ادامه خواهد داشت.

آمریکا و متحدان آن به بهانه حمله شیمیایی به شهر دوما در غوطه شرقی دمشق، اعلام کرده اند که به سوریه حمله خواهند کرد.

پربیننده ترین خبرها