با خروج افراد مسلح دوما غوطه شرقی از تروریست ها پاکسازی شد

با خروج افراد مسلح دوما غوطه شرقی از تروریست ها پاکسازی شد
پنج‌شنبه 23 فروردين 1397 - 21:14

همه افراد باقیمانده جیش الاسلام از پایگاه های خود به نقطه مشخصی عقب نشینی کردند تا بعدا همگی به خارج از دوما انتقال یابند.

العالم سوريه

به گزارش خبرنگار شبکه العالم، این در حالی است که اتوبوس های حامل افراد مسلح گروه جیش الاسلام و خانواده های آنان از دوما به سمت شمال سوریه حرکت کردند.

 برخی منابع رسانه ای اعلام کردند این اتوبوس ها آخرین گروه را همزمان با  جشن اهالی دوما از پاکسازی افراد مسلح، منتقل کرد.

غوطه شرقی دمشق هم اکنون کاملا تحت  تسلط ارتش سوریه درآمد وپس از تخلیه کامل تروریست ها ، پرچم سوریه بر فراز آن به اهتزاز در آمد.

دیده بان حقوق بشر نیز گفت :"عصام بویضانی " سرکرده گروه تروریستی جیش الاسلام نیز زمانی که در حال خروج بود اتوبوس هایشان بیش از 8 ساعت در ریف شمالی حلب توقف داشت تا نیروهای ترکیه به انها اجازه عبور از مناطق تحت تسلط گروه های هوادار آنکارا را بدهند.

وی افزود: این گروه همه سلاح های سنگین خود از جمله خودروی زرهی ، تانک ها و موشک اندازها را  به پلیس نظامی روسیه تحویل دادند.

روسیه نیز اعلام کرد نیروهایش با همکاری مقامات سوریه عملیات بشردوستانه گسترده ای را در غوطه اغاز کرده اندو پلیس نظامی روسیه در شهر دوما استقرار یافته است.

وی تاکید کرد 60 هزار نفر به منازل خود بازگشتند و حدود 165 هزارنفر نیز غوطه شرقی را به سمت مناطق تحت تسلط دولت سوریه یا به جرابلس و ادلب  ترک کردند.

ارتش روسیه بار دیگر تاکید کرد تروریست های غوطه شرقی بارها در مدت آتش بس سوریه از مواد سمی استفاده کرده و با شهادت های دروغین دولت سوریه را به استفاده از سلاح شیمیائی متهم کردند .

با آزادی غوطه شرقی فصل دیگری از فصول جنگ سوریه با موفقیت بسته می شود که شاید مهم ترین فصل باشد.

217

پربیننده ترین خبرها