تیم حقیقت‌یاب سازمان منع تسلیحات شیمیایی عازم سوریه شد

تیم حقیقت‌یاب سازمان منع تسلیحات شیمیایی عازم سوریه شد
پنج‌شنبه 23 فروردين 1397 - 22:09

سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی همزمان با تشدید اختلافات بر سر حمله شیمیایی ادعائی در غوطه شرقی سوریه اعلام کرد که کارشناس‌های خود را برای بررسی این حمله به این کشور اعزام کرده است.

العالم - سوریه

سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی اعلام کرد که تیم خود را برای بررسی حمله شیمیایی ادعائی در غوطه به سوریه اعزام کرده است.

این سازمان شامگاه پنجشنبه گفت که تیم کارشناس‌های وابسته به خود راهی سوریه شده‌اند و قرار است از 14 آوریل (شنبه 25 فروردین) کار خود را شروع کنند.

«بشار الجعفری»، نماینده سوریه در سازمان ملل ساعاتی پیش طی کنفرانسی اعلام کرد که دمشق برای 4 تن از کارشناسان سازمان مذکور روادید صادر کرده است.

به دنبال ادعای حمله شیمیایی از سوی مخالفان و عناصر وابسته به گروهک جیش الاسلام در غوطه، سه‌شنبه این هفته دولت سوریه رسما از سازمان مذکور خواست این مسئله را بررسی کند که با استقبال این سازمان روبه رو شد.

مخالفان دولت سوریه و حامیان غربی آن‌ها از جمله آمریکا دمشق را عامل این حمله می‌داند، ادعائی که به اعتراف وزیر دفاع آمریکا و دبیر کل سازمان ملل متحد هیچ سندی برای آن وجود ندارد.

وزارت دفاع روسیه بارها درباره متوسل شدن تروریست‌ها به حربه استفاده از سلاح شیمیایی در غوطه شرقی با هدف تحریک غرب علیه دمشق هشدار داده بود که آخرین بار آن جمعه بود و تروریست‌ها به فاصله یک روز بعد از این هشدار حمله شیمیایی در شهر دوما صورت گرفت.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها