بیانیه ضد ایرانی وزرای خارجه اتحادیه عرب

بیانیه ضد ایرانی وزرای خارجه اتحادیه عرب
جمعه 24 فروردين 1397 - 11:12

وزاری خارجه اتحادیه عرب دیشب پس از پایان نشست مقدماتی اجلاس سران عرب در ریاض، بیانیه‏ای علیه ترکیه و ایران صادر کرده‎اند.

العالم- ایران/ سیاسی 

وزرای خارجه اتحادیه عرب دیشب(پنجشنبه شب) بیست و نهمین نشست مقدماتی اجلاس سران عرب را که احتمالا در منطقه الظهران عربستان برگزار خواهد شد، برگزار و پس از پایان نشست، بیانیه‏ای را در خصوص تحولات منطقه از جمله سوریه صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزرای خارجه اتحادیه عرب در بیانیه پایانی خود، مخالفت خود را با عملیاتی که نیروهای ترکیه در منطقه عفرین در شمال سوریه انجام می دهند، مخالفت کرده و آن را «تلاش کنونی برای دستیابی به راه حل‎های سیاسی بحران سوریه خواندند.

در این بیانیه همچنین «عملیات نظامی سنگین» در غوطه شرقی چند روز بعد از حملات شیمیایی در دوما که دولت سوریه به انجام آن متهم شده است، محکوم شده است.

وزرای خارجه با متهم کردن ایران به دخالت در امور کشورهای عربی با این توجیه که ایران از دولت سوریه و «حوثی‏ها» یمن حمایت می‏کند، هرگونه «دخالت ایرانی» در امور کشورهای عربی را نیز محکوم کردند.

وزاری خارجه در ادامه بیانیه به تحولات فلسطین اشاره و اعلام کردند که «قدس شرقی» پایتخت فلسطین است و انتقال سفارت آمریکا در تل آویو به قدس «باطل» و «نقض قوانین بین المللی و سازمان ملل است.»

فارس 

پربیننده ترین خبرها