پنتاگون نگران هدف قرار گرفتن نیروهای روس در سوریه است

پنتاگون نگران هدف قرار گرفتن نیروهای روس در سوریه است
جمعه 24 فروردين 1397 - 11:51

روزنامه لس‌آنجلس تایمز آمریکا گزارش کرد که پنتاگون نگران است که روسیه با مستقر کردن قوا و نیروهایش در مکان‌های هدف حمله آمریکا در سوریه در این حملات اخلال ایجاد کند.

العالم- آمریکا 

روزنامه لس‌آنجلس تایمز نوشت: در حالیکه برنامه ریزان پنتاگون در حال آماده کردن یک پاسخ نظامی احتمالی به بهانه حمله شیمیایی در دومای سوریه هستند، آنها از یک خطر خاص نگرانی دارند و آن امکان کشته شدن سربازان روسیه به طور غیرعمدی در این حملات در سوریه است که می‌تواند خطر یک جنگ منطقه‌ای و رویارویی بین واشنگتن و مسکو را افزایش دهد.

این روزنامه می‌نویسد، مقام‌های سابق و فعلی آمریکا می‌گویند شانس جنگ بالقوه بین آمریکا و روسیه در صورت دستور ترامپ به یک بمباران سنگین که علاوه بر استفاده از موشک‌های تام‌هاک، از بمب افکن‌ها و جنگنده‌ها علیه چند هدف در سوریه استفاده شود، بسیار افزایش خواهد یافت.

این در حالیست که ترامپ دوشنبه گفت: حداکثر طی 48 ساعت در این باره تصمیم خواهد گرفت اما بعدا مواضعی اتخاذ کرد که از تاخیر در اعلام این حمله حکایت دارد. همچنین ترامپ سفر برنامه ریزی شده‌اش به کلمبیا و پرو را که قرار بود از امروز جمعه آغاز شود با هدف تمرکز بر این بحران، کنسل کرد.

او روز سه شنبه با ترزا می نخست وزیر انگلیس و امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه گفت‌وگوی تلفنی داشت و کاخ سفید گفت: آنها توافق کرده‌اند اجازه ندهند استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه ادامه یابد که این می‌تواند حاکی از برنامه ریزی این سه کشور برای یک عملیات مشترک در سوریه باشد.

ترامپ در اظهاراتش این احتمال را نیز مطرح کرده که مسکو نیز ممکن است هدف اقدام تلافی جویانه قرار بگیرد. چرا که او هشدار داد «روسیه و هر کشور دیگری که با سوریه در این حمله شیمیایی دست داشته باشد تاوان پرداخت خواهد کرد».

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها