نمایندگان شورای امنیت به عراق، میانمارو بنگلادش سفر می کنند

نمایندگان شورای امنیت به عراق، میانمارو بنگلادش سفر می کنند
جمعه 24 فروردين 1397 - 12:53

سازمان ملل اعلام کرد نمایندگان 15 عضو شورای امنیت از 26 آوریل(6 اردیبهشت) تا 2 مه (12 اردیبهشت) به میانمار، بنگلادش وعراق سفر می کنند.

العالم- آمریکا 

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز عربی، سازمان ملل امروز (جمعه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که شورای امنیت از چند ماه قبل برنامه سفر به میانمار را که 700 هزار روهینگیایی از اگوست (مرداد) سال قبل به دلیل پاکسازی نژادی ارتش این کشور از آنجا به بنگلادش فرار کرده اند، تنظیم کرده است. 
بر اساس این بیانیه،' آنتونیو گوترش' دبیرکل سازمان ملل باید نماینده ویژه برای حل بحران میانمار تعیین کند.
یک منبع دیپلماتیک در خصوص سفر نمایندگان 15 کشور به میانمار برای بررسی جنایات ارتش این کشور نسبت به اقلیت مسلمان روهینگیا گفت: کار بسیار پیچیده است ودرخواست خواهیم کرد سوار بر بالگرد برفراز منطقه پرواز کنیم.
یک دیپلمات دیگر به خبرگزاری فرانسه گفت که هدف از سفر به میانمار تلاش برای بهبود اوضاع معیشتی پناهندگان، ممانعت از نقض حقوق بشر و صحبت با مقامات میانماری درباره طرح کوفی عنان درخصوص اعطای کارت شناسایی و حقوق به اقلیت مسلمان روهینگیایی است.
بر اساس گزارش سازمان ملل هدف ازسفر نمایندگان اعضای شورای امنیت به عراق نیز اعلام حمایت این سازمان از انتخابات پارلمانی این کشور در12 مه (22 اردیبهشت) است.

ایرنا 

پربیننده ترین خبرها