موضع پنتاگون درباره حمله به سوریه چیست؟

موضع پنتاگون درباره حمله به سوریه چیست؟
جمعه 24 فروردين 1397 - 13:23

وزیر دفاع آمریکا هشدار داد هر گونه قطعنامه فوری برای حمله نظامی به سوریه، ممکنست به وقوع جنگ گسترده میان غرب با روسیه و ایران منجر شود.

العالم - سوریه

روزنامه آمریکایی «نيويورك تايمز» به نقل از منابع آمریکایی مسئول نوشت جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا در نشست پشت درهای بسته با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، ممکنست به وقوع جنگ گسترده میان غرب از یک سو و روسیه و ایران از سوی دیگر منجر شود.

بر اساس این گزارش، متیس در نشستی محرمانه، بر لزوم دستیابی به ادله مستحکم تر درخصوص دست داشتن بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در حمله شیمیایی تاکید کرد و این مساله برای متقاعد کردن چهان به لزوم اقدام نظامی مهم است.

وی گفت : ما تلاش می کنیم تا کشتار غیرنظامیان را متوقف کینم، اما اگر به سطح استراتژیک نگاه کنیم، باید به این موضوع توجه کنیم که چطور می توانیم

جلوی مشتنج تر شدن اوضاع را بگیریم

این روزنامه نوشت که بعد از دیدار وزیر دفاع با ترامپ ، « ساره ساندرز» سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید اعلام کرد که تصمیم درباره حمله به سوریه هنوز اتخاذ نشده است.

 آمریکا و کشورهای غربی به تهدیدات خود درزمینه حمله به سوریه درارتباط با حمله شیمیایی در شهر دوما در غوطه شرقی دمشق ادامه می دهند.

این درحالیست که دمشق و مسکو به شدت دست داشتن دراین حمله را رد می کنند.

215

پربیننده ترین خبرها