الجزایر با هرگونه دخالت نظامی در سوریه مخالفت کرد

الجزایر با هرگونه دخالت نظامی در سوریه مخالفت کرد
جمعه 24 فروردين 1397 - 17:01

 «عبدالقادر مساهل» وزیر خارجه الجزایر تصریح کرد بحران های منطقه باید از طریق گفت وگو حل شود و سوری ها باید به دور از دخالت خارجی، خود مشکلاتشان را حل کنند.

العالم - الجزایر

به نقل از خبرگزاری رسمی الجزایر (واج) ، مساهل افزود، باید به مردم در کشورهای بحران زده منطقه اجازه داده شود خود امور کشورشان را پیش ببرند و راه حل مناسبی برای مشکلاتشان بیابند.

وی در ادامه گفت، الجزایر تحولات سویه را با دقت دنبال می کند و پیوسته تاکید کرده است مشکلات موجود در سوریه باید توسط خود سوری ها حل شود.

مساهل افزود: در گذشته اهل سنت، شیعیان، مسیحیان و پیروان ادیان مختلف در این کشور بدون مشکل کنار هم زندگی می کردند. اسلحه و بمب راه حل وضعیت کنونی سوریه نیست؛ تنها راه حل بحران سوریه سیاسی است، همه گروه های سوری باید با هم گفت وگو کنند و دست در دست هم راه حلی برای مشکلات موجود بیابند.

رئیس دستگاه دیپلماسی الجزایر با تاکید بر اینکه باید از طریق گفت وگو راهی برای حل مشکلات پیدا کرد و به حاکمیت کشورها و دولت ها احترام گذاشت با دخالت خارجی در کشورها مخالفت کرد.

مساهل در خصوص اوضاع کنونی در لیبی نیز گفت: دخالت خارجی در لیبی باعث ایجاد هرج و مرج در این کشور شده است،هشدارهای الجزایر در خصوص زیانبار بودن دخالت خارجی در لیبی بی نتیجه بود و اکنون ما شاهد هرج و مرج در نقاط مختلف لیبی هستیم.

مساهل تاکید کرد مردم کشورهای منطقه خود می توانند مشکلاتشان را حل کنند البته به شرط اینکه کشورهای دیگر دست از سر آن ها بردارند و اجازه بدهند مردم، خود کشورشان را اداره کنند.
رئیس دستگاه دیپلماسی الجزایر در پایان گفت:' ما در منطقه به ثبات نیاز داریم ، لیبی باید بتواند روی پای خود بایستد.' 

ایرنا

پربیننده ترین خبرها