هیلی: ترامپ هنوز تصمیم نگرفته است!

هیلی: ترامپ هنوز تصمیم نگرفته است!
شنبه 25 فروردين 1397 - 00:47

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد تصریح کرد، ترامپ درباره اقدام در سوریه هنوز تصمیم نگرفته است.

العالم - آمریکا

نیکی هیلی در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره سوریه که بنابه درخواست روسیه برگزار شد، گفت: من شروع کردم به گوش دادن به سخنان دوست روسم (نماینده روسیه در سازمان ملل متحد) و اینکه به سخنان او پاسخ بدهم اما به جای این کار بهت زده شدم وقتی دیدم واسیلی (نماینده روسیه در سازمان ملل) چگونه این سخنان را در برابر چشمان همه بیان می کند. وقتی می گویم بهت زده شدم، واقعا جدی می گویم!

هیلی در ادامه مدعی شد: فقط روسیه است که در دفاع از استفاده چندین مرتبه ای رژیم سوریه از تسلیحات شیمیایی، از هیچ کاری فروگذار نکرده است. فقط روسیه است که سازوکار تحقیق و تفحص مشترک را نابود کرده است که به جهانیان این امکان را می داد تا درباره پاسخگو کردن عوامل استفاده از تسلیحات شیمیایی درسوریه اطمینان حاصل کنند. فقط روسیه است که شش مرتبه از حق وتو استفاده کرده است تا مانع از محکومیت استفاده اسد از تسلیحات شیمیایی شود. فقط روسیه است که دوازده مرتبه از حق وتو استفاده کرده است تا از رژیم (بشار) اسد محافظت کند. آنچه سبب بدتر شدن اوضاع شده این است که فقط روسیه بوده که توافق کرده است تا تضمین کننده محو همه تسلیحات شیمیایی در سوریه باشد.

هیلی در ادامه افزود: رئیس جمهور کشور ما هنوز درباره اقدام احتمالی در سوریه تصمیم نگرفته است. اما اگر ایالات متحده و متحدانش تصمیم بگیرند در سوریه اقدام کنند، این کار برای دفاع از اصلی خواهد بود که همه ما درباره آن اتفاق نظر داریم. این کار برای دفاع از بنیادهای هنجارهای بین المللی خواهد بود که به نفع همه کشورها است.

هیلی در ادامه ادعا کرد: باید به صراحت سخن گفت. اقدام اخیر (بشار) اسد در استفاده از گاز شیمیایی علیه مردم دوما، اولین بار، دومین بار یا سومین و یا حتی چهل و نهمین بار استفاده از این تسلیحات شیمیایی نبود. ایالات متحده براورد می کند که (بشار) اسد حداقل پنجاه مرتبه از تسلیحات شیمیایی در جنگ سوریه استفاده کرده است. البته براوردهای دیگر این تعداد را تا میزان دویست مورد تخمین زده است(!)

هیلی در ادامه افزود: روسیه می تواند به صورت مستمر درباره خواسته هایش درخصوص خبرهای ساختگی شکایت کند. اما هیچکس دروغها و لاپوشانی های روسیه را قبول نمی کند. قرار بود روسیه تضمین کننده این باشد که (بشار) اسد از تسلیحات شیمیایی استفاده نکند اما کاری که روسیه انجام داده، برعکس این امر بوده است.

هیلی در ادامه افزود: ایالات متحده و متحدانش همچنان برای دفاع از حقیقت، پاسخگوبودن، عدالت و پایان دادن به استفاده از تسلیحات شیمیایی، اقدام خواهند کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها