مخالفت نماینده ارشد آمریکایی با اقدام نظامی در سوریه

مخالفت نماینده ارشد آمریکایی با اقدام نظامی در سوریه
شنبه 25 فروردين 1397 - 03:17

عضو ارشد کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای مخالفت خود را با اقدام نظامی دولت این کشور در سوریه اعلام کرد.

العالم - آمریکا

«آدام اسمیت»، عضو ارشد کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای مخالفت خود را با اقدام نظامی دولت این کشور در سوریه اعلام کرد.

عضو ارشد کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا در این بیانیه که روی وب‌سایتش قرار داده نوشته است: «توئیت‌های ترامپ درباره سوریه باعث شده متحدان و دشمنان ما هر دو درباره سیاست‌های ما در قبال این کشور سردرگم شوند».

او در این بیانیه آورده است: «من با اقدام نظامی علیه بشار اسد مخالفم. مشخص نیست که اقدام نظامی اوضاع مردم سوریه را بهتر کند».

این نماینده کنگره آمریکا در ادامه نوشته است: «عزل بشار اسد از قدرت مناسب نیست و تنها اوضاع را بدتر می‌کند. مورد عراق، ناکارآمدی روش‌های نظامی برای حل بحران‌های جهانی را نشان می‌دهد».

در پی پیشروی ارتش سوریه در شهر «دوما» واقع در غوطه شرقی دمشق، بامداد یکشنبه، ۱۹ فروردین‌ماه (۸ آوریل) منابع محلی از وقوع حمله شیمیایی به این منطقه خبر دادند.

با آنکه منابع مستقل می‌گویند هنوز قادر به تأیید گزارش‌های رسانه‌‌ای درباره حمله «دوما» نیستند، کشورهای غربی دولت سوریه را به انجام این حمله متهم کرده‌اند.

سوریه و روسیه ادعاهای مطرح شده درباره استفاده دمشق از تسلیحات شیمیایی در دوما را رد کرده‌اند و ایران درباره بهانه قرار دادن آن برای اقدام در سوریه هشدار داده است. روسیه، انگلیس را پشت پردۀ حمله شیمیایی می داند.

ادعاها علیه دمشق در حالی مطرح می‌شوند که دولت سوریه در سال ۲۰۱۳ با همکاری روسیه و تحت نظارت کشورها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله آمریکا و سازمان ملل، تمام سلاح‌های شیمیایی خود را نابود کرد.

پربیننده ترین خبرها