تظاهرات ضدجنگ مقابل دفتر نخست‌وزیر انگلیس

تظاهرات ضدجنگ مقابل دفتر نخست‌وزیر انگلیس
شنبه 25 فروردين 1397 - 04:22

صدها نفر از قشرهای مختلف مردم، صلح طلبان و فعالان حقوق بشر با تجمع مقابل دفتر نخست وزیر انگلیس در لندن، مخالفت خود را با سیاست های جنگ افروزانه امریکا، انگلیس و فرانسه فریاد زدند.

العالم - انگلیس

معترضان ساعاتی پس از موافقت اعضای کابینه دولت انگلیس برای همراهی با امریکا در اقدام نظامی در سوریه، علیه این رویکرد دولت شعار دادند.

معترضان  با شعارهای جنگ بس است، دست از سوریه بردارید، از تهاجم به عراق و لیبی درس بگیرید و جنگ و کشتار بیشتر نمی خواهیم، رویکرد دولت انگلیس را در همراهی با امریکا برای اقدام نظامی در سوریه محکوم کردند و توقف فوری آن را خواستار شدند.

در این تجمع سخنرانان نیز با یاداوری ادعاهای دولتمردان پیشین انگلیس برای توجیه تهاجم به عراق، لیبی و سوریه و آشکار شدن پوچی استدلال آنان گفتند : اکنون نیز همان سناریوی تکراری برای کشتار و ویرانی بیشتر در دستور کار همان مهاجمان قرار گرفته است.

سخنرانان از مردم خواستند هوشمندانه عمل کنند و اجازه ندهند دولتمردان بار دیگر با فریب افکار عموی دست به کشتار بیشتر و ویرانی گسترده تر بزنند.

انان همچنین تاکید کردند بحران در سوریه باید با اتش بس و از مجرای سیاسی پیگیری شود و خشونت جز کشتار و ویرانی بیشتر نتیجه ای نخواهد داشت.

همزمان پلیس انگلیس که با حضور گسترده از دفتر نخست وزیر انگلیس محافظت می کرد برای خاموش کردن فریاد معترضان به زور و خشونت متوسل شد و شماری از آنان را  بازداشت کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها