سید محمدعلی حسینی:

بازسازی روحی و انگیزه تروریست‌ها از اهداف تجاوز غربی‌ها به سوریه بود

بازسازی روحی و انگیزه تروریست‌ها از اهداف تجاوز غربی‌ها به سوریه بود
شنبه 25 فروردين 1397 - 12:25

سخنگوی اسبق وزارت خارجه ایران بازسازی روحی و انگیزه گروه‌های تروریستی را از اهداف تجاوز غربی‌ها به سوریه خواند.

العالم - ایران / سیاسی

«سید محمدعلی حسینی» سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه در خصوص تجاوز موشکی دیشب آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه عنوان کرد: دامنه حملات موشکی محدود شب گذشته نسبت به آن چه آمریکا، فرانسه و انگلستان در ابتدا مطرح می‌کردند و شعار می‌دادند، تفاوت زیادی دارد که بیانگر عقب‌نشینی آشکار این کشورهاست.

وی افزود: این عقب‌نشینی می‌تواند در اثر مخالفت بسیاری از کشورها از جمله برخی از کشورهای اروپایی و متحدان غربی این سه کشور و همچنین در اثر اعتراض احزاب و گروه‌های داخلی این کشورها و نیز افکار عمومی بین‌المللی باشد‌.

سفیر سابق ایران در ایتالیا عنوان کرد: این سه قدرت غربی نهایتاً به خاطر حفظ به اصطلاح پرستیژ بین‌المللی خود دست به یک اقدام سخیف و بی‌ارزش از نظر نظامی زده و اهداف موهومی را متناسب با ادعا و اتهام بی‌اساس خود مبنی بر استفاده سوریه از سلاح شیمیایی مورد اصابت قرار دادند.

حسینی ادامه داد: سابقه نشان داده هر زمان که ارتش سوریه و نیروهای مردمی به پیروزی مهم و تعیین‌کننده‌ای دست می‌یابند و شکست سنگینی را به تروریست‌های تحت حمایت نیروهای غربی و منطقه‌ای تحمیل می‌کنند، اتهامات مختلفی از جمله استفاده از سلاح شیمیایی توسط دولت سوریه مطرح می‌شود، در حالی که تأسیسات مظنون به تولید مواد شیمیایی قبلاً و تحت نظارت نهادهای ذی‌ربط منهدم شده بود.

سخنگوی اسبق وزارت خارجه ادامه داد: در حقیقت یکی از اهداف عملیات شب گذشته، تلاش غربی‌ها برای بازسازی روحی و انگیزه گروه‌های تروریستی بوده است.

وی در ادامه این گفت‌‌وگو بیان کرد: این اقدام با هر هدفی صورت گرفته باشد، اقدامی نامشروع، غیرقانونی و برخلاف قواعد حقوق بین‌الملل است که بر اساس اتهامی واهی و غیر مستند و حتی بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل صورت گرفته است؛ اقدامی که گرچه بی‌ارزش و سخیف است، اما سه کشور آمریکا، فرانسه و انگلیس سابقه‌ای را به ثبت رساندند که اساس موازین بین‌المللی را به هم ریخته و نهایتا قانون جنگل را بیش از پیش بر معادلات و مناقشات بین‌المللی حاکم می‌کند.

سفیر سابق ایران در ایتالیا ادامه داد: این سه کشور غربی حتی برای تظاهر به احترام به افکار عمومی جهان و نیز احترام نمایشی به قواعد و فرآیندهای پذیرفته شده بین‌المللی نیز حاضر نشدند در انتظار اقدام گروه بازرسان سازمان منع سلاح‌های شیمیایی بمانند و نهایتاً تصمیم یکجانبه خود را مبتنی بر یک دروغ بزرگ اتخاذ کردند.

حسینی همچنین عنوان کرد: این اقدام، انگیزه جبهه مقاومت را در ایستادگی مقابل جبهه استکبار و عوامل منطقه‌ای و گروه‌های تروریستی وابسته به آنان افزایش خواهد داد. جبهه مقاومت از این تجربه برخوردار است که دشمن در مقابل پیروزی‌های چشمگیر و کلیدی آن واکنشی هر چند غیرعقلانی از خود بروز می‌دهد.

وی در ارزیابی از احتمال حمله مجدد به سوریه نیز گفت: احتمال حمله مجدد دور از انتظار نیست و لذا شرایط فعلی، هوشیاری لازم را همچنان طلب می‌کند..

فارس

پربیننده ترین خبرها