معاون حزب وطن ترکیه:

ادعای آمریکا درباره سلاح شیمیایی سوریه ساختگی است/ ترکیه وارد معرکه خطرناکی شده است

ادعای آمریکا درباره سلاح شیمیایی سوریه ساختگی است/ ترکیه وارد معرکه خطرناکی شده است
شنبه 25 فروردين 1397 - 13:08

سرهان بولوک کارشناس امنیت بین المللی و معاون رهبر حزب وطن ترکیه گفته، ادعاهای آمریکا مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی توسط دولت سوریه علیه مخالفان در غوطه شرقی دمشق یک سناریوی تکراری، دروغین و ساختگی است.

العالم ـ ترکیه

سرهان بولوک معاون در گفت و گو با تویزیون اولوسال به تشریح تهدیدات ترامپ و حمله به سوریه پرداخته و خاطرنشان کرده، ترکیه در تحولات اخیر سوریه خود را وارد معرکه خطرناکی کرده است که به باور من ادامه این روند برای آینده کشور خطرناک است.
وی گفته، با پخش تصاویر ساختی از حمله شیمیایی به غوطه شرقی، رجب طیب اردوغان در اظهاراتی به شدت از بشار اسد انتقاد کرده و از غربی ها خواسته که مداخله کنند که در ادامه غربی ها مشتاقانه وارد معرکه شدند و تهدید به حمله کردند اما اکنون اردوغان می گوید که دخالت شما اوضاع منطقه را پیچیده تر می کند.
کارشناس امنیت بین المللی و معاون رهبر حزب وطن ترکیه با اشاره با اتهامات ترامپ علیه سوریه مبنی بر استفاده بشار اسد از سلاح شیمیایی خاطرنشان کرده، این سناریو در واقع یک فیلم تکراری است که در گذشته نیز علیه دولت عراق و پیش از سرنگونی صدام حسین نیز طرح ریزی شد به طوری که پس از سرنگونی صدام، کالین پاول وزیر خاوجه وقت آمریکا در سخنانی ادعاها علیه صدام مبنی بر دارا بودن سلاح شیمیایی را دروغ خواند.
معاون رهبر حزب وطن ترکیه تاکید کرده، به باور من اصلا حمله شیمیایی در غوطه شرقی انجام نشده است و اسناد و تصاویر منتشره غربی ها ساختگی و دروغین است چرا که حتی روسیه و سوریه خواستار حضور کارشناسان بین المللی تحقیق در این کشور شدند اما غربی ها به ویژه آمریکا به هر قیمتی تاکید دارند که حمله شیمیایی صورت گرفته و بشار اسد عامل آن بوده است.
سرهان بولوک حمله به سوریه و سرنگونی دولت قانونی این کشور را خطرناک توصیف و خاطرنشان کرده، نباید از سرنگونی دولت سوریه توسط آمریکایی ها خوشحال شد چرا همین آمریکایی ها در اصل حامی مالی ـ تسلیحاتی گروه های تروریستی حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک) هم هستند و روزی نقشه تجزیه ترکیه را خوهد کشید.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا یکشنبه هفته گذشته (19 فروردین) ساعاتی پس از ادعاهای مخالفان سوری مبنی بر حمله شیمیایی به غوطه شرقی از سوی دمشق، در سخنانی تهدید کرد طی 24 تا 48 ساعت آینده، 'تصمیمات مهمی' در مورد سوریه اتخاذ خواهد کرد.
در همین ارتباط دولت روسیه نیز اعلام کرد که هیچ مدرکی مبنی بر حمله شیمیایی به شهر دوما در منطقه غوطه شرقی در سوریه پیدا نشده است. 
به گفته سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، کارشناسان روس با حضور در محل به همراه نمایندگان هلال احمر سوریه از محل بازدید کرده و هیچ ردی از گاز کلر یا هر ماده شیمیایی دیگر که علیه غیر نظامیان استفاده شده باشد، یافت نکرده اند.
بسیاری از کارشناسان سیاسی و مقامات احزاب و تحلیل گران ترکیه، احتمال انجام حملات شیمیایی به غوطه شرقی را از سوی دولت دمشق ضعیف دانسته و حتی بعضی قاطعانه این رخداد اسف بار را ترفند غرب برای حمله به سوریه و سرنگونی بشار اسد از قدرت توصیف کرده اند.
بامداد امروز شنبه آمریکا به همراه متحدانش (انگلیس و فرانسه)، دمشق پایتخت و استان حمص سوریه را هدف حمله موشکی قرار داد.
گفته می شود آمریکا برخی تاسیسات نظامی شرق دمشق و استان حمص را مورد حمله قرار داده است.

پربیننده ترین خبرها